אחר הפסגה

בקרוב: ארה"ב תציב לוח זמנים לצפון קוריאה

הממשל האמריקני נחוש לקדם את התהליך מול צפון קוריאה ועל פי גורם צבאי בכיר יציבו האמריקנים לו"ז לצפון קוריאה להתקדמות. לא ברור עדיין מתי ומה בדיוק יכלול הלו"ז (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

טראמפ ממשיך לחתור לפתרון הבעיה הצפון קוריאנית: האמריקאים יציגו בקרוב לצפון קוריאה לוח זמנים עם רשימת דרישות ספציפיות, כחלק מהמשך המגעים בין שתי המדינות ליישום ההבנות שהושגו בפסגה בסינגפור בין הנשיא דונלד טראמפ לשליט הצפון קוריאני קים ג'ונג און. כך אמר הלילה (שני) גורם ביטחוני בארה"ב.

על פי הדיווח ב-ynet, הגורם, ששוחח עם עיתונאים לקראת ביקורו של מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס באסיה, לא פירט כיצד יראה לוח הזמנים או אילו דרישות יהיו לוושינגטון - אך ציין כי הלו"ז יהיה מהיר דיו כדי להבהיר את רמת מחויבותה של פיונגיאנג למימוש ההבנות.

"נדע בקרוב מאוד אם הם יפעלו בתום לב או לא", אמר הגורם."יהיו בקשות ספציפיות ולוח זמנים ספציפי שנציג לצפון קוריאנים בנוגע לתפיסה שלנו איך יהיה מימוש ההסכמות הפסגה".

בשבוע שעבר אמר מזכיר המדינה מייק פומפאו כי ייתכן שייסע בעתיד הקרוב לפיונגיאנג, על מנת להבטיח את מימוש התחייובויותיה. נסיעתו הקודמת של פומפיאו למדינה המבודדת הייתה הצלחה והוא החזיר איתו שלושה שבויים אמריקנים שהוחזקו בידי הצפון קוריאנים.

בפסגה, שנערכה לפני כשבועיים בסינגפור והייתה המפגש הראשון אי פעם של מנהיגי ארצות הברית וצפון קוריאה, קים חזר על מחויבותו לפעול לפירוק מוחלט מנשק גרעיני של חצי האי הקוריאני, בעוד טראמפ הודיע על השעיית התרגילים בין צבאות ארה"ב ודרום קוריאה. במידה ואכן יפרק קים את ארצו מנשקה הגרעיני יהיה זה הישג חסר תקדים של הנשיא האמריקני שלא זוכה בינתיים לכבוד לו הוא ראוי על המהלכים המוצלחים שלו עד עתה.

פומפיאו בביקורו בצפון קוריאה. צילום: מחלקת המדינה האמריקנית

מוקדם יותר החודש אמר פומפאו כי וושינגטון מקווה להשיג פירוק משמעותי של צפון קוריאה מנשקה בתוך שנתיים עד שנתיים וחצי - הזמן שנותר לסיום הקדנציה הראשונה של טראמפ כנשיא.

מזכיר ההגנה מאטיס, שיוצא לביקור בן שבוע באסיה שבו יבקר בסין, בדרום קוריאה וביפן, אמר כי הוראתו של טראמפ להשעיית התרגילים תחול לא רק על תרגיל גדול שתוכננן להיערך באוגוסט, אלא גם על שני תרגילים צבאיים קטנים יותר. "האימונים הגדולים והמשותפים הושעו ... נראה אם המשא ומתן שמתקיים ימשיך את ההשעייה הזו".

ביקורו של מאטיס בסין, שיחל מחר ויסתיים ביום חמישי, יהיה הראשון של מזכיר הגנה במעצמה האסייתית מאז שנת 2014, ומגיע בזמן שהמתיחות בין סין לארה"ב גברה על רקע המכסים ההדדיים שהטילו שתי המדינות זו על זו והסכסוך בים סין הדרומי, שבו מגבירה סין את נוכחותה הצבאית. צפון קוריאה צפויה לעמוד במרכז הדיונים שיערוך מאטיס עם נציגי הממשל הסיני.

בשבוע שעבר אירחה סין מנהיג אחר, קים ג'ונג און. התקשורת הממלכתית בצפון קוריאה דיווחה שקים והנשיא שי ג'ינגפינג הסכימו שיש לפרק את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני ושוחחו על תוצאות הפסגה בסינגפור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר