מלחמת הסחר

האמריקאים רוצים למנוע ייצוא טכנולוגי לסין

בארה"ב מעוניינים למנוע השתלטות של סינים על טכנולוגיות מתקדמות והבית הלבן צפוי להודיע בקרוב על תכנית שתאסור על חברות בבעלות סינית לקנות חברות אמריקניות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ עם שליט סין (צילום: מיילס קולן, הבית הלבן)

טראמפ ממשיך במלחמה הכלכלית נגד סין: על פי הדיווח בעיתון ה"וול סטריט ז'ורנל", משרד האוצר האמריקני מנסח נהלים שיאסרו על חברות - שלפחות 25% מהן בבעלות סינית - לקנות חברות אמריקניות שעוסקות ב"טכנולוגיה תעשייתית משמעותית".

לפי הדיווח בעיתון, שמצטט כמה גורמים שמעורים בנושא, המועצה לביטחון לאומי בארה"ב וכן משרד המסחר מנסחים בנוסף תוכנית לאכיפה "מוגברת" על יצוא של טכנולוגיות כאלו לסין.

ההגבלות החדשות שאותם מנסח משרד האוצר צפויות להתמקד בכמה תחומי מפתח שבהן סין מקווה להפוך למובילה עולמית, במסגרת תוכניתה הפיתוח התעשייתי שלה שמכונה "מיוצר בסין 2025". סין מקווה במסגרת התוכנית לפתח את יכולותיה במידע טכנולוגי מתקדם, אווירונאוטיקה, הנדסה ימית, רכבים מתקדמים, תרופות, רובוטיקה ותחומי היי-טק נוספים.

העיתון דיווח, כי ההכרזה על התוכניות צפויה להתקיים כבר בסוף השבוע, אך הדגיש עם זאת כי תכנונן עדיין לא הושלם וכי לגורמים בתעשייה האמריקנית תינתן הזדמנות להגיש עליהן הערות לפני כניסת הכללים החדשים לתוקף. חלק מהחברות האמריקניות כבר נמצאות בבעלות סינית חלקית ולא ברור כיצד יהיה עליהן לנהוג.

גורם בממשל ציין כי רמת הבעלות הסינית בחברות שעליהן יחולו האיסורים עשויה להשתנות לפני ההכרזה הצפויה שלהן. עוד דווח כי הנהלים החדשים לא יבחינו בין חברות בבעלות סינית ממשלתית או פרטית.

הצעד מסמן הסלמה נוספת במלחמת הסחר בין ארה"ב תחת הנשיא דונלד טראמפ לבין סין, שיוצרת חשש רב ליציבות השווקים בעולם ולצמיחה הגלובלית.

כזכור, טראמפ הודיע מוקדם יותר החודש על החלטתו להטיל מכסים בגובה 25 אחוז על סחורות סיניות מ-800 קטגוריות שונות בהיקף של כ-50 מיליארד דולר. ההחלטה צפויה להיכנס לתוקפה ב-6 ביולי. סין הודיעה בתגובה כי גם היא תטיל מכסים של 25 אחוז על 659 מוצרים אמריקניים בהיקף של 50 מיליארד דולר. לפי הדיווח בסין, 34 מיליארד דולר מהמכסים יהיו על מוצרים אמריקניים כמו תוצרים חקלאיים, חלקי רכב ועוד. הצעד הסיני גרר תגובה נוספת מצד טראמפ, שאיים להטיל מכסים נוספים של 10% על יבוא סחורות מסין בהיקף של 200 מיליארד דולר.

דוברי משרדי האוצר, המסחר והבית הלבן טרם הגיבו לדיווח. הגורם הממשלתי ציין כי משרד האוצר ישתמש בחוק אשר מעניק לנשיא סמכויות נרחבות להגביל נכסים מסיבות של ביטחון לאומי. בעבר היה שימוש נרחב בחוק בעקבות פיגועי 11 בספטמבר, במטרה לגדוע מימון לארגוני טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר