האזינו למשאל המועמדים

אירוע מופרד בין גברים לנשים בירושלים? תלוי את מי שואלים

המועמדים לראשות עיריית ירושלים בבחירות הקרובות נשאלו שאלה זהה: "במידה ותיבחר, האם תאשר אירוע בהפרדה כמו 'משיח בכיכר'?". אחד מהם דווקא הפתיע • האזינו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליאון וברקוביץ'. שניים מהמועמדים (צילום: שרון גבאי / פייסבוק)

יממה לאחר שהכפייה האנטי-דתית נחלה תבוסה בתל אביב, ובהתקרב מועד הבחירות בירושלים, בדיקה חדשה מגלה: מה דעתם של המועמדים לראשות העיר על אירוע בהפרדה מגדרית עבור המגזר החרדי ברחובה של עיר. התוצאות - מפתיעות.

בתכנית 'מנדי-ביתאן' ברדיו 'כאן מורשת', נשאלו המועמדים לראשות העיר את השאלה הבאה: "במידה ותיבחר, האם תאשר אירוע בהפרדה דוגמת זה שיתקיים היום בכיכר רבין?".

משקלול התשובות עולה, כי דווקא המועמד החילוני עופר ברקוביץ' הוא שיאפשר אירוע שכזה עבור המגזר החרדי, בעוד המועמדים הדתיים הלכו בין הטיפות.

המשאל - והתשובות. האזינו (מתוך 'מנדי-ביתאן', כאן מורשת)

להלן תשובות כלל המועמדים, אלו שכבר הציגו את מועמדותם באופן רשמי ופתחו בקמפיין למירוץ לראשות עיריית ירושלים בבחירות שיתקיימו בעוד כארבעה חודשים, והסכימו להשתתף במשאל.

משה ליאון: "דווקא בימים אלו אני מיצר על כך שיש מי שמנסה לחפש נקודות מחלוקת במקום להוביל חיבורים. לשאלתכם אומר, כי כל מקרה יש לבחון לגופו ולהפעיל שכל ישר ושיקול דעת. כשם שלא יעלה על הדעת לכפות הפרדה באירוע מחול בפסטיבל ישראל, כך גם לא תהיה כפיה מעורבת באירוע של ישיבת מרכז הרב. כל קהילה ומנהגיה, כל ציבור ואמונותיו".

עופר ברקוביץ': "ירושלים בראשותי תדע לקיים אירועים מגוונים באופיים בעבור קהלים שונים, ובכלל זה גם לציבור המבקש לקיים אירועים בהפרדה מגדרית, בהתאם לאורחות חייו, זאת באיזון ובאופן שעולה בקנה אחד עם פסיקת בית המשפט מהימים האחרונים. אני חושב שגישה סובלנית אמיתית מסוגלת להכיל דעות שונות".

יוסי חביליו: "צריך לעשות מאמץ שהאירועים יתקיימו ללא הפרדה. במקרים מיוחדים, כאשר ברור שהכנס מיועד רק למגזר החרדי, ניתן לאשר הפרדה".

ח"כ רחל עזריה: "תמיד המבחן הגדול הוא מה בדיוק האירוע ובמה מדובר. המבחן הוא לא לקחת את זה למקומות קצה. יש אירועי סליחות... צריך לבחון כל דבר לגופו, צריך לחפש מרחבים שבהם אפשר לעשות את המהלכים האלה".

בתשובתה, הוסיפה עזריה ורמזה לכך שלדעתה לא ראוי לעשות אירועים שכאלה במרחב הציבורי: "אנחנו צריכים להימנע מהמקומות האלה שמכעיסים. יש היום הרבה מאוד אירועים שמתקיימים, ויושבים ודנים. אם זה לא במרחב הציבורי, זה הרבה יותר פשוט".

חגיגות הניצחון של חסידי חב"ד, לאחר אישור האירוע המופרד (צילום: גל זיק, באדיבות אביגדור מאיר)

כזכור, בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב פסל אתמול את הכרעת עיריית תל אביב לגבי אירוע 'משיח בכיכר', האירוע של הפלג המשיחי בחב"ד שיתקיים בכיכר רבין בתל אביב, כך שהוא כן ייערך תוך הפרדה בין גברים לבין נשים.

בכך נדחתה עמדתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שהודיע לפני כשבוע כי לא יאפשר קיום אירועים במתכונת שכזו, בפרהסיה, בעירו, תוך שהוא מנמק זאת בטיעון המוכר של "הדרת נשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר