פרסום ראשון

עיריית ירושלים נגד טקס קריאת צומת מרן: אירוע פוליטי

בכירים בעיריית ירושלים מתנגידם לתקצב את אירוע קריאת צומת בר אילן בעיר על שמו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל בשל החשש שיהפוך לאירוע פוליטי של ש"ס (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ציון מרן זצ"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערה בכיכר ספרא: בזמן שבש"ס נערכים לאירוע הגדול לכבודו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל - קריאת צומת בר אילן על שמו של מרן זצ"ל, בכירים בעירייה מתנגדים לתקצב את האירוע בשל הקירוב לבחירות והחשש שיהפוך לאירוע פוליטי של תנועת ש"ס.

על פי התכנית המקורית, האירוע היה צריך להתקיים כבר לאחר חג הפסח, - ימי ספירת העומר - אלא שבש"ס העדיפו לדחות את האירוע לזמן בו יוכלו לשלב מוזיקה באירוע לצד עשרות רבנים, כשבמהלכו ינאמו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וסגן ראש העיר צביקה כהן.

אלא, שההכנות והאישורים לקיום האירוע שנקבע לתאריך י"א אב, יום לאחר צום תשעה באב, נתקלים בקשיים מול גורמי המקוצוע בעיריית ירושלים.

האירוע, אמור להיות מופק בידי החברה העירונית "אריאל" ועלותו המשוערת היא כ-150 אלף שקלים. מחוות הדעת של גורמי המקצוע האמונים על אישור התקציב, שהגיע לידי 'כיכר השבת', עולה החשש לשימוש בכספי הרשות לתעמולת בחירות או לצרכים פוליטיים.

תחילה בדקו בש"ס אפשרות למימון האירוע דרך אגף התקציבים, אלא ששם נתקלו בסירוב לאישור סכום גבוהה עבור אירוע שעלותו במקרים דומים קטנה בהרבה יותר.

גורמי מקצוע טוענים בפני 'כיכר השבת' כי האירוע בו אמורה לקום במה עם מאות רבנים, ובראשה ינאמו ראשי ובכירי ש"ס שלושה חודשים בלבד לפני הבחירות מנוגדת לחוק.

לדברי הגורמים: "האירוע חורג מהנוהל העירוני הרגיל, רק לפני חודשיים נערך טקס ברמות קריאת רחוב ע"ש מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. הטקס היה קטן וצנוע ולא חרג מהנוהל ומהתקציב. גורמי המקצוע מביעים חשש כי האירוע ינוצל לכנס פוליטי של ש"ס.

מנגד גורמים בכירים בש"ס שוחחו עם 'כיכר השבת' והכחישו כל קשר לתקופת הבחירות. לדבריהם, האירוע שהיה אמור להיות מתוקצב מאגף התקציבים, צריך להיות מתוקצב מתיק מורשת מן המזרח המוחזק בידי נציג ש"ס.

מחזיק תיק מורשת מן המזרח, חבר מועצת העיר פיני עזרא הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת': "יש אירועים שהם מעל כל אופי ושיוך פוליטי. האירוע כולו יוקדש לזכר מרן פוסק הדור הראשל"צ הגר"ע יוסף זצ"ל ללא קשר כזה או אחר לפוליטיקה, מטרת האירוע היא לרומם את קרנה של היהדות הספרדית שחייבת כולה את חייה הרוחניים למרן זצ"ל".

מלבד זאת ציין עזרא: "אין תושב בירושלים מכל עדה שהיא שלא הכיר את מרן זצ"ל, קריאת שם צומת מרכזית באזור חרדי על שמו, אינה דבר של מה בכך, והירושלמים יגיעו לזכור, לכבד ולהוקיר את זכרו".

עזרא הוסיף: "הסיבה שהאירוע נדחה מימי ספירת העומר, הוא בשל הרצון ללוות את האירוע הנדיר בצלילי מוזיקה, דבר שלא מתאפשר הלכתית בימי העומר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר