ייצוג הולם

מפתיע: שדולת הנשים לצד העובדים החרדים

פרסום ראשון: ארגוני השמאל, שדולת השנים והאגודה לזכויות האזרח, נעמדים לצד העובדים החרדים ומתנגדים לדרישת ח"כים מהימין להכניס לחוק 'ייצוג הולם' גם יוצאי צבא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הדיון בוועדה, היום (באדיבות המצלם)

תמיכה מפתיעה של ארגוני השמאל הקיצוני, בהם האגודה לזכויות האזרח ושדולת הנשים, בהתנגדות החרדית לשינוי הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מ'דגל התורה', המבקשת ייצוג הולם לחרדים.

בדיון המתקיים הבוקר (שלישי), בכנסת מצטרפים ארגוני השמאל להתנגדות החרדית לדרישה להוספת סעיפים להעדפת יוצאי צבא בחוק אפליה מתקנת.

כזכור, חברי הכנסת של 'דגל התורה' יזמו חוק לייצוג הולם עבור הציבור החרדי, אלא שכעת, גורמים פוליטיים מימין מבקשים להכניס שינויים בחוק ולהוסיף העדפה ליוצאי צבא.

לטענת שדולת הנשים, החוק הקיים כיום מאפשר להשיג תכליות של העדפה מתקנת בזכות המנגנון הקובע קבוצות מובחנות ומצומצמות שבהעדפתן יש כדי לקדם שוק עבודה שוויוני יותר.

לדבריהן, "שינוי המנגנון באופן שיאפשר לקבוצות אוכלוסיה נרחבות לזכות בהעדפה כזו, ללא תלות במעמדן התעסוקתי, ירוקן את החוק מתוכן ויביא למעשה לביטול מנגנון העדפה מתקנת".

לכן קוראת השדולה לחברי הכנסת, "שלא לקדם את החוקים המוצעים, על מנת שלא לפגוע במנגנון של העדפה מתקנת".

עובדים חרדים. אילוסטרציה (צילום: Lior Mizrahi / flash90)

כך גם האגודה לזכויות האזרח טוענת, כי "ייצוג הולם הוא כלי שנועד לחזק ולקדם אוכלוסיות מוחלשות ומופלות, ולא מנגנון למתן זכויות יתר נוספות לקבוצה הדומיננטית (המשרתים בצבא. י. כ.) בחברה מלכתחילה".

ב'דגל התורה' אומרים, כי "מדובר בניסיון נואל של ארגוני ימין למנוע מחרדים לקבל הטבות המגיעות להם בדין מתוך אפליה מתקנת.

"אנו מקווים שחברי הכנסת לא ייכנעו ללחצים המופעלים עליהם שלא בצדק על מנת למנוע מהציבור החרדי את מה שמגיע לו ושמחים בשיתוף הפעולה עם שדולת הנשים והאגודה לזכויות האזרח המבקשות לשמור על כללי הדמוקרטיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר