לילה מתוח בדרום

צה"ל תקף רכב של מפקד שטח בחמאס; 12 רקטות שוגרו

רכבו של אחד ממפקדי השטח, בזרוע הצבאית של החמאס, הופצץ על-ידי צה"ל בלב מחנה פליטים בעזה • בתגובה, שוגרו במהלך הלילה 12 רקטות לעבר ישראל, לפחות שלוש מהן יורטו (אקטואליה)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אש בדרום: צה"ל הפציץ הלילה (רביעי) באמצעות כלי טיס וטנק את רכבו של מפקד שטח בזרוע הצבאית של החמאס, במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז רצועת עזה. בתגובה, שוגרו במהלך הלילה 12 רקטות לעבר ישראל, 3 מהן יורטו על ידי כיפת ברזל.

צה"ל מסר לפנות בוקר כי הוא תקף "באמצעות כלי טיס וטנק כלי רכב השייך לפעיל חמאס בחוליית שיגור של בלוני הנפץ והתבערה ושתי עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה".

לטענת הפלסטינים, הרכב הושמד לחלוטין בהפצצת צה"ל, אך לא היו נפגעים באירוע ונהג הרכב ניצל. החמאס מנע מאנשים להתקרב לאזור בו הופצץ הרכב, ומיהר לאיים כי "הפצצה תיענה בהפצצה".

בהודעת צה"ל נאמר עוד כי "במקביל הוביל ארגון הטרור חמאס מתקפת ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס יישא במחיר הטרור ואי היציבות".

בשעה 1:40 הופעלה אזעקת "צבע אדום" ראשונה, במועצה האזורית שער הנגב. צה"ל זיהה שיגור של רקטה והתושבים דיווחו על פיצוץ. לאחר מכן נשמעו אזעקות לסירוגין ביישובים במועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון, אשכול ושדות נגב.

בשעה 4:01 נשמעה אזעקה גם בעיר שדרות. כאמור, בצה"ל זיהו כי שוגרו 12 רקטות לעבר שטח ישראל.

מהמועצה אזורית אשכול נמסר הבוקר כי "במהלך הלילה צה"ל פעל ברצועה ולאחר מכן בוצע ירי לכיוונו. הופעלו אזעקות צבע אדום במספר ישובים. לא ידוע על נפילות באף ישוב. אין נפגעים ואין נזק".

עוד נמסר כי "לאחר הערכת מצב הבוקר עם הצבא, אין שינוי בהנחיות לתושבים. לימודים בכל מוסדות החינוך מתקיימים כסדרם".

בחמאס אמרו כי "ההסלמה הישראלית והפגיעה במפגינים ובפעילים צבאיים הובילה לתגובה מהירה של ההתנגדות, במסגרת המוכנות המלאה שלה לבצע את משימתה ולהגן על העם הפלסטיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר