ה"מתחייב אני" של החב"דניק שהביא לביטול דו"ח התפילין

עיריית ירושלים ביטלה את הדו"ח שניתן לחב"דניק שהניח תפילים לעוברים ושבים מול התחנה המרכזית בעיר, אבל דרשה ממנו בתמורה לחתום על מספר תנאים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
זוכן התפילין מול התחנה המרכזית בעיר, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תמה הסאגה: עיריית ירושלים ביטלה היום (רביעי) את הדו"ח לחב"דניק דוב בער כהן. לאחר שנקנס ביום שישי האחרון בגין הצבת דוכן שלא כחוק להנחת תפילין לעוברים ושבים. כעובר שבוע החליטה העירייה לבטל את הדו"ח כפי שהבטיחה, אך לא לפני שהציבה שורת תנאים להמשך הפעילות במתחם.

כהן התחייב בכתב ידו לשורת התחייבויות על מנת שיוכל להמשיך לפעול במקום בצמוד למתחייב בחוק. בין היתר כתב: "הריני מתחייב שלא להפעיל בעצמי או באמצעות אחר את הדוכן שלא בשעות המותרות. השעות המבוקשות הן 7:00 עד 20:00 בלבד".

"מתחייב שלא לחרוג מגודל הדוכן בשום אופן. כל חריגה תאפשר מתן ברירות משפט (דוחו"ת) או החרמת הדוכן כולו. הריני מתחייב שלא להפעיל רמקולים או הגברה בשום צורה שהיא לרבות באמצעות טלפון נייד או כל מגבר קול. מתחייב שלא לגבות כסף, לא באופן ישיר ולא באופן עקיף". כמו כן התחייב כהן שלא לתלות שילוט מעבר לשלט אחד עם הכיתוב: "יהודי, הנח תפילין בכל יום חול, יחי אדוננו מלך המשיח". לא יתלו שלטים נוספים ולא ישונה הנוסח.

בראיון ל'כיכר השבת' פרס כהן את השתלשלות האירועים: "ביום שישי האחרון ניגש אלי פקח של העירייה ודרש שאקפל את דוכן התפילין אחרי שאני נמצא פה כבר כמה שנים, ובמיוחד עכשיו בימי הקיץ, ישנם ימים בהם 200 יהודים מניחים תפילין".

"בימים שבהם לא הגעתי, ניגשו אליי אנשים ואמרו 'איפה היית, רצינו להניח תפילין'. ואפילו שיש לי השכלה בחינוך, בחרתי לעמוד פה ולזכות את עם ישראל". סיפר כהן.

יו"ר סיעת יהדות התורה ונציג חב"ד בעירייה, יעקב הלפרין, מסר ל'כיכר השבת': "היה הליך פרוצדורלי לביטול דו"חות. ההליך לקח זמן מה ולא מהרגע להרגע. לאחר שהייתי בקשר עם היועץ המשפטי של עיריית ירושלים לביטול הדו"ח, שלא היה אמור להינתן מלכתחילה, וניתן אך ורק בגלל לחצים מהשמאל הקיצוני בבירה. ולאחר שפעלתי להסדיר את הרישיון לדוכן, כפי שביקש ראש העיר, הדו"ח בוטל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר