ההפגנות חוזרות

נערה חרדית נעצרה בצפת: קיצונים מפגינים

ורד שושן, תושבת צפת, נערה חרדית שהגישה את כל המסמכים כנדרש, לטענת אביה, נעצרה בביתה באישון ליל על ידי המשטרה הצבאית. הפגנה נערכת כעת בירושלים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחורה ממשפחה חרדית, נעצרה אתמול בשעות המאוחרות של הלילה בעיר צפת, בטענה שהיא עריקה.

הבחורה - ורד שושן, נעצרה בחצות הלילה, כשלדברי אביה, היא בחורה כשרה וצנועה שהגישה את טפסי הצהרת הדת כפי הנדרש. בנוסף, אמר אביה כי הבחורה לא קיבלה כלל צווי זימון ללשכת הגיוס או כל טופס אחר שעורר אצלם חשש, כי משהו לא בסדר אצל הצבא בהתייחסות כלפי בתם.

בשיחה שנערכה בין קו ההגנה לאביה של הבחורה מספר דקות אחרי המעצר, סיפר האב כי חיילים הגיעו לעצור אותה, הוא ביקש מהם להמתין למשטרה כדי לנסות ולעכב את מהלך העניינים.

האב סיפר בכאב, כי הבחורה פרצה בבכי והופתעה מהתייצבות המשטרה הצבאית בביתם. האב סיפר, כי כלל לא חשד שמדובר במשהו כזה ופתח מיד את הדלת, זאת בשל העובדה כי איש כלל לא אמר להם כי ישנה בעיה כל שהיא.

על פי גורמים צבאיים הנערה הודתה כי הכינה תצהיר דת, אך שכחה לשלוח אותו לשלטונות הצבא, וכשראתה שלא פנו אליה מהצבא החליטה שלא לעסוק בנושא.

עסקנים הפועלים מול הצבא מנסים ביממה האחרונה להבין כיצד קרה הדבר, וציינו כי הצבא משנה את יחסו כלפי הבנות הדתיות והחרדיות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הגורמים הקנאים כבר מתכוננים להפגנות סוערות בכל רחבי הארץ. שם אומרים כי כיוון שכל גדולי ישראל סבורים שזה ביהרג ואל יעבור, הרי שאין שום היתר להישאר אדישים לנוכח מעצר בנות ישראל כשרות וצנועות במטרה לגייס אותן לצבא השמד.

בשעה זו יצאו עשרות מפגינים לרחובות ירושלים למחות על מעצרה.

תגובת דובר צה״ל: "הנ"ל נעצרה אתמול בביתה שבצפת בגין השתמטות מן השירות החל מחודש דצמבר 2016. ככלל מלש״ביות אשר לומדות במוסד ממלכתי דתי ומגישות הצהרת דת בזמן פטורות משירות. במקרה זה, נוכח אי הגשת מסמכים ואי התייצבות למועד הגיוס הוכרזה כמשתמטת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר