סאגת מתווה הכותל

'נאמנה למצפון': כך השתנתה העמדה של מירי רגב

ב-2013 טענה רגב כי תפעל להקמת רחבת תפילה שוויונית לגברים ונשים ליד אתר "קשת רובינסון", אולם אמש הפתיעה כשהודיעה כי תתנגד למתווה. "אין כאן שום תרגיל" טענה היום בגלי צה"ל (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מירי רגב (צילום: David Cohen/Flash90)

הזיגזג של מירי רגב: שרת התרבות מירי רגב, המשמשת גם כיו"ר הועדה למקומות הקדושים, פרסמה אמש (רביעי) את החלטתה להתנגד למתווה הכותל אותו דורשים הרפורמים. אלא שהחלטתה מנוגדת לדברים שכתבה היא עצמה טרם מונתה לשרה.

כך כתבה רגב בהודעתה אמש: "חברים יקרים, בחודשים האחרונים התלבטתי קשות. מצפוני לא נתן לי שקט. לא יכולתי לאשר את מתווה הכותל באופן שהיה פוגע בסדרי עולם. דרישת הרפורמים להפוך את הכותל למקום בו נשים וגברים מתפללים יחד, לא מקובלת עליי ולא על מורשת ישראל".

אלא שבשנת 2013, כתבה רגב שתפעל להקמת רחבת תפילה שוויונית לגברים ונשים ליד אתר "קשת רובינסון" ותקדם את בקשות ארגון "נשות הכותל". "כיו"ר הוועדה האחראית על כך שכל אזרח יכול להתפלל במקום הקדוש לו, אמשיך לפעול להכשרתה של קשת רובינסון בהקדם לתפילה מעורבת", כתבה אז רגב. "שוחחתי עם רב הכותל, אנחנו נקדם הסוגיה של נשות הכותל בהקדם".

מלבד זאת לפני מספר שנים הצביעה רגב בעד מתווה הכותל המקורי בינואר 2016, לפיו תוקם רחבת תפילה שוויונית בכותל המערבי. אתמול, כאמור, כי אין בכוונתה לתמוך במתווה הכותל שיאפשר לגברים ונשים להגיע למתחם יחד: "החלטתי להיות נאמנה למצפוני". אמרה.

רגב ספגה היום (חמישי) ביקורת קשה מבכירים במערכת הפוליטית "המציאות שבה לחצים פסולים ואיומים על ראש הממשלה גורמים להתפטרותה של שרה בממשלה מתפקידה בוועדת שרים אינו לגיטימי", טען השר אריאל.

השר אריאל הוסיף, "אתנגד לכל שינוי במצב הקיים ולא אתן יד לפגיעה ברחבת הכותל, הרבנות הראשית חייבת להישאר הסמכות הבלעדית לקביעת הסדרי התפילה בכותל".

בראיון לגל"צ הבוקר אמרה רגב: "היו מספר שיחות בסוגיה ואני אמרתי לנתניהו שאני לא אוכל לאשר את מתווה הכותל מבחינה דתית ומצפונית המנוגדת לערכים ולמסורת שלי", אמרה רגב. "אין כאן שום תרגיל ואני אלחם על עמדותיי. אני שמחה שנתניהו הבין שאני לא מסוגלת להעביר את זה והוא הפקיע את סמכותי".

נתניהו עוקץ את הרפורמים: "מה שקרה עם מתווה הגז - קרה גם לכם" (צילום ארכיון: ‎Jewish Federations of North America / פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר