הרצח במרילנד

הפסיד בבית המשפט ויצא למסע הרג בתוך מערכת העיתון

הרוצח שהפסיד לפני כמה שנים בתביעת דיבה נגד העיתון, הגיע חמוש ברובים והחל יורה על מערכת העיתון. חמישה מהעובדים במקום נהרגו, שניים נפצעו. הרוצח נעצר ונחקר על ידי המשטרה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: צילום מסך cbsn)

המשטרה באנאפוליס, מרילנד, מסרה במסיבת עיתונאים מיוחדת הלילה (שישי) כי אירוע הירי שבו נרצחו חמישה ונפצעו שניים במערכת עיתון ה"קפיטל גאזט" היה "מתקפה מכוונת נגד העיתון" בנקמה על סכסוך מתמשך.

הרוצח, שזוהה כג'ארוד ראמוס, תושב מרילנד בן 38, תבע בשנת 2012 תבע את העיתון בגין לשון הרע בעקבות פרסום כי הטריד ברשת - אך הפסיד בבית המשפט. על פי הרישומים, ראמוס טען בתביעה מול העיתון כי נקודת מבטו לא הוצגה בצורה הוגנת בטור. בית המשפט ביטל את התביעה ב-2013. ראמוס ערער על הקביעה, וב-2015 בית המשפט שדן בערעור דחה שוב את התביעה.

הנרצחים זוהו: עורך המשנה רוברט הייסן, עורך עמוד הדעות ג'רלד פישמן, כתב הדסק ג'ון מקנמרה, וונדי ווינטרס האחראית על פרסומים מיוחדים ויועצת המכירות רבקה סמית.

גורמי אכיפה מקומיים מסרו לפנות בוקר כי ראמוס נכנס לבניין המערכת "וחיפש את הקורבנות שלו". הוא נכנס לבניין, הגיע לחדר החדשות - הסתכל דרך דלת הזכוכית - והחל לירות. הוא השתמש בנשק ארוך והיה חמוש ברימונים מזויפים. מהמשטרה נמסר לאחר האירוע כי מטען נפץ נמצא בבניין - ונוטרל. חמישה בני אדם נורו למוות באירוע ושניים נפצעו.

היורה לא נשא תעודה מזהה בזמן הירי, ונמסר כי הוא השחית את אצבעותיו כדי להקשות על מלאכת הזיהוי שלו. המשטרה מסרה כי הוא אינו משתף פעולה עם חוקריו, אך זוהה בעזרת מערכת זיהוי פנים - וזהותו פורסמה.

במהלך קיום המשפט, בחשבון טוויטר תחת שמו של ראמוס פורסמו ציוצים רבים שמתחו ביקורת על ה"קפיטל גאזט", על העיתונאי הארטלי ועל השופטים. "אריק תומס הארטלי... תהרוג את עצמך כבר לפני שאני אעשה זאת (באופן חוקי בבית המשפט)", פורסם בחשבון הטוויטר ב-2014. מינואר 2016 החשבון נדם - עד אתמול, יום חמישי, זמן קצר לפני הירי במערכת העיתון.

בזמן הירי עובדים בעיתון צייצו בחשבונות הטוויטר שלהם ודיווחו בצורה חיה על הירי. כתב לענייני משטרה בעיתון, פיל דייוויס, צייץ: "יורה יחיד ירה בכמה אנשים במשרד שלי, חלק מהם הרוגים". בציוץ אחר כתב: "אין דבר יותר מבעית מאשר לשמוע אנשים רבים נורים כשאתה מתחת לשולחן שלך, ואז את החמוש טוען מחדש את הנשק".

הציוצים במהלך האירוע מתוך חשבון הטוויטר של דייויס

על פי הדיווחים, מערכת העיתון מנסה כבר להתאושש מהמתקפה, ואחד הכותבים, צ'ייס קוק, צייץ: "אני יכול להגיד לכם את זה - אנחנו מוציאים מחר עיתון". עורך במדור הספורט של העיתון מסר כי הוא ועמיתיו שוקדים בביתם על הכנת המדור.

דייויס צייץ מאוחר יותר על תחושותיו הקשות וכתב: "רוצים לדעת איך אני מרגיש? אני מרגיש כאילו 5 מחבריי לעבודה מתים והריבונות של כמה אחרים תהיה בסכנה לנצח, כי הם עכשיו רק ניצולים, לא יחידים. הכל בגלל משהו שאף אחד מאיתנו לא היה מעורב בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר