הקרבות בסוריה

המשפחה נהרגה, הילדים פונו לישראל. צפו

במהלך מבצע מורכב של צה"ל, פונו שישה פצועים סורים, באורח בינוני עד קשה, לבתי חולים בישראל. בין הפצועים, ארבעה ילדים שבני משפחתם נהרגו בקרבות במדינה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל )

במבצע רפואי של 'עוצבת הבשן' נקלטו וטופלו בליל שישי האחרון שישה פצועים סורים באורח בינוני-קשה, מתוכם ארבעה ילדים קטנים.

על פי דיווח הצד הסורי שהגיע לידי צה"ל, משפחותיהם של הילדים נהרגו כולן בהפצצות הלחימה בסוריה ואלו הובהלו לקבלת טיפול רפואי בישראל.

הפצועים הועברו לבית חולים בארץ לאחר שקיבלו בשטח טיפול ראשוני מציל חיים על יד כוחות צה"ל.

עם קבלת הקריאה בשעות הערב, הוזנקו כוחות הרפואה של פיקוד צפון לגדר הגבול בדרום רמת הגולן ונערכו לאירוע הרפואי. הכוחות קלטו את הפצועים בגדר וטיפלו בהם לפני העברתם על-ידי צוותי הרפואה לבית חולים בצפון הארץ.

מאז פרוץ הלחימה בסוריה, קיים בצדו הסורי של הגבול מחסור חמור בתשתיות רפואה, רופאים ותרופות. למול מחסור זה פועל צה״ל למתן סיוע הומניטרי מציל חיים לצד שמירה על עיקרון אי-ההתערבות.

בין הפצועים שנקלטו: ילדה בת 10 עם פגיעות ראש וגפיים. ילדה בת 7 עם פגיעת ראש ורסיסים בכל הגוף.. ילדה בת 6 עם פגיעת ראש, מחוסרת הכרה. ילד בן 14 עם פגיעת בטן ורסיסים בכל הגוף. נער כבן 19 עם פגיעות רסיסים ברגל. גבר כבן 25 עם פציעה ברגל שמאל.

בדובר צה"ל פרסמו את מספר הפצועים שהועברו מאז שנת 2013 לטיפול בישראל מעל ל-3,500 פצועי מלחמה ובהם גברים, נשים וילדים. בנוסף, מאז שנת 2016 נכנסו לטיפול חד-יומי במרפאות מומחים בארץ מעל ל- 1300 ילדים חולים. במרפאת השדה ״מזור לדך״ שהקים צה״ל יחד עם ארגון סיוע בינלאומי בדרום רמה״ג טופלו, מאז פתיחתה באוגוסט 2017, כ- 6,000 חולים. סה״כ, למעלה מ- 4,800 סורים טופלו בישראל, מתוכם כ- 33% הינם גברים, כ- 17% הינן נשים וכ- 50% הינם ילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר