הם בניהם

חוק הגיוס: עימות בין אבי גבאי ליאיר לפיד

סיעת 'המחנה הציוני' הודיעה כי תהפוך את הצעת חוק הגיוס להצבעת 'אי אמון' בממשלה, אך סיעת 'יש עתיד' הגיבה כי למרות זאת תצביע בעד החוק. וכיצד יצביעו החכ"ים החרדים? (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גבאי ולפיד. ארכיון (צילום: תומר נויברג ויונתן זינדל - פלאש 90)

סיעת 'המחנה הציוני' בראשות אבי גבאי הודיעה הערב (מוצ"ש) כי תהפוך את ההצבעה על חוק הגיוס, בקריאה ראשונה, כהצעת 'אי אמון' בממשלה, וזה בכדי לסבך את 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שהכריזה כי תתמוך בהצעה החוק, שלדבריה תביא לגיוס חרדים לצבא.

הפיכת ההצבעה, ביום שני, ל'אי אמון' בממשלה, מסבכת גם את הסיעות החרדיות שהודיעו בשבוע שעבר כי יצביעו נגד הצעת החוק, עד לביצוע השינויים לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

טרם ברור האם החרדים יצביעו נגד החוק, מה שיהפוך את ההצבעה שלהם להצבעת אי אמון בממשלה, או שמא ימנעו בהצבעה. מי שכן הודיעו שימנעו אלו הסיעות הערביות.

אך ב'יש עתיד' לא נרתעים מהמהלך של 'המחנה הציוני' והודיעו כי יצביעו בעד הצעת החוק. לדברי יו"ר הסיעה ח"כ עופר שלח: "אני מציע למחנה הציוני, שברח מההצבעה על גיוס החרדים בכנסת הקודמת וזחל לממשלה בכנסת הנוכחית, לא להטיף לנו על גיוס ולא על פעולה אופוזיציונית. יש עתיד תמשיך לעשות מה שטוב למדינה".

מוקדם יותר תקף ח"כ יואל חסון, יו"ר סיעת 'המחנה הציוני', ואמר: "לצערנו החוק הנוכחי בעייתי ומלא חורים שייעודו הבלעדי להמשיך לשטות בבג"צ תוך כדי קריצה למפלגות החרדיות.

"יש עתיד והמפלגות החרדיות יצטרכו להחליט אחת ולתמיד ביום שני הקרוב איפה הן עומדות: בעד או נגד הממשלה.
הגיע זמנם לחשוף את פרצופם האמיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר