"נציגינו נותנים לפשע לעבור"

הבוקר: ליצמן ודרעי ימנעו את מכירת הכותל לרפורמים?

הממשלה תצביע על העברת סמכויות הכותל מידי השרה רגב • המטרה: ליישם את חלוקת הכותל המערבי והקמת טמפל רפורמי עולמי מעורב • והנציגים החרדיים? שומרים על שתיקה (אקטואליה)

אריה דרעי ויעקב ליצמן (צילום: אפי שריר, פלאש 90)

הממשלה צפויה לבצע הבוקר (ראשון) מחטף ולהעביר מידיה של שרת התרבות מירי רגב את סמכויות הוועדה המיוחדת להרחבת הרחבה הרפורמית בכותל המערבי, זאת בעקבות התנגדותה לאשר זאת.

רגב, עומדת בראש ועדה בה חברים השר לשירותי דת דוד אזולאי ושרת המשפטים איילת שקד, שאמורה לדון בכל עבודה באתר דתי. את שיפוץ הרחבה הרפורמית התחייב נתניהו לקדם לאחר שמתווה הכותל בוטל.

הרחבת הרחבה הרפורמית מואצת על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלשם כך החליט להדיח את רגב מראשות הוועדה ולהביא בפני הממשלה את ההצעה ליטול את הסמכויות מידי רגב.

למרות חילולו הצפוי של שריד בית מקדשנו, מצדם של חברי הכנסת החרדיים וראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה שוררת דממה והתעלמות מוחלטת מהנושא.

איש הכותל, הרב מרדכי הלוי, מצטט את אחד האדמו"רים ששוחח עמו בנושא ופונה לנציגים החרדיים דרעי ליצמן וגפני, "איזו אומה הייתה מוותרת על הנכס הקדוש ביותר שלה? איזה עם היה מוכר את המקום היקר ביותר שלו? וכשמדובר בבית קדשנו ותפארתנו, לב האומה, הכותל המערבי, ממנו לא זזה שכינה מעולם, המקום הקדוש ביותר לעם ישראל, בדברים ששרה הרחוקה מהדת מבינה שיש לגשת ברעד ורטט - עורכים נציגים סחר מכר ונותנים לפשע לעבור.

"העם לא יהיה פראייר מול מהלכים כאלה, נדע להשיב מלחמה השערה, ונכיר את ערכם של נציגים כאלו אשר בקואליציה כזו אין ביכולתם להגן על המקום הקדוש ביותר בית חיינו ותפארתנו - זאת לאחר שהם העבירו את המתווה החמור מכל, ולא תהינו לדרוש את קולנו ביום פקודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר