בעקבות 'כיכר השבת'

המודעה על "חילול שבת ברכבת" - תוקנה

נציג 'אגודת ישראל' בעיריית חיפה הזדעק על "חילול שבת ברכבת", אלא שמבדיקת "כיכר השבת" התברר כי נפלה טעות. הרכבת לא תחלל שבת והמודעה שפורסמה - תוקנה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רכבת ישראל (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון • המכתב והמודעה החדשה: נציג 'אגודת ישראל' בחיפה, אריה בליטנטל, הזדעק כי רכבת ישראל צפויה לחלל שבת, בעוד כשלושה שבועות, כחלק מטקס של המרכז לאומנות "פירמידה", אלא שבעקבות פניית "כיכר השבת" התברר כי הרכבת לא תחלל שבת, והמודעה שפורסמה - תוקנה.

בליטנטל, כתב את מכתבו בעקבות המודעה על התערוכה, ממנה עלה כי הרכבת תחלל שבת. "בסוף השבוע פורסם על מיזם תרבותי ענק "פירמידה", המשותף למספר רב של גופים ממשלתיים ועירוניים, שבמסגרתו שלוש תערוכות: בבית דגון, מוזיאון הרכבת ובפרימידה", כתב בליטנטל במכתבו, "במהלכם יפעלו להסעת המשתתפים בחינם שאטלים מיוחדים של רכבת ישראל מתחנת הרכבת "מרכז השמונה" ועד לרציף מוזיאון הרכבת".

המודעה הראשונה

"המיזם יתקיים בימי חמישי עד שבת ז'-ט' באב תוך רמיסת קדושת השבת, יודגש שהפעם אין מדובר בעבודות תחזוקה דחופות ברכבת בהם פיקוח נפש...", כתב בליטנטל. " בסגדקגחילול שבת זה מהווה הפרה גסה של הסטטוס קוו הקיים בחיפה שנים רבות, ושהוא הבסיס לסובלנות בין מגזרית ומשקף את צביונה של עירנו חיפה".

בסיום מכתבו הוא כתב: "פונה אני אליכם בבקשה לבטל את התערוכה בשבת ובכך נשמור על קדושת השבת ועל מרקם היחסים העדין הין כל חלקי האוכלוסייה בעיר".

המכתב של בליטנטל

בליטנטל שלח את מכתבו החריף אל ראש עיריית חיפה יונה יהב, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות מירי רגב, מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל נמל חיפה וכן אל ראשי המפלגות החרדיות: אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני.

אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי ברכבת ישראל לא צפויים להפעיל נסיעות בשבת ואף לא היה תכנון כזה, אלא לסיים את השירות ביום שישי בצהריים.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר דובר הרכבת ישראל סרנגה כי "לא היה ולא נברא! ב'פירמידה' הפיצו מכתב ממנו משתמע כי הרכבת תפעל בשבת, אך גם הם מודים כי מדובר בטעות שיצאה תחת ידם, וכי הרכבת ומוזיאון הרכבת לא יפעלו בשבת".

המודעה החדשה, לאחר פניית "כיכר השבת"

בעקבות פניית "כיכר השבת", הופצה מודעה חדשה בה מובהר כי לא יתקיימו חילולי שבת.

'כיכר השבת' פנה לאריה בליטנטל שהופתע מהידיעה כי הרכבת לא תפעל בשבת וציין כי במכתבו הוא מתריע מחילול שבת בתערוכה ללא קשר לפעילות הרכבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר