יעמוד במבחן בג"צ?

חוק הגיוס החדש: היועמ"ש נגד סנקציות "כלכליות-כלליות"

הסיעות החרדיות הציגו את חוק הגיוס כהישג, בין היתר בשל העובדה שהחוק כולל סנקציות כלכליות - כלליות בלבד, ולא אישיות. אך כעת היועהמ"ש מתנגד, וטוען כי זה יוצר קושי משפטי משמעותי (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש / Flash90)

דרמה בחוק הגיוס: היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט מותח ביקורת קשה נגד חוק הגיוס החדש. הסיבה המרכזית: החוק מכיל סנקציות כלכליות - כלליות בלבד. כעת, ספק אם החוק יעמוד במבחן בג"ץ.

על פי הדיווח של העיתונאי יקי אדמקר באתר 'וואלה! NEWS', היועהמ"ש העביר הבוקר (ראשון) את חוות דעתו המלאה על חוק הגיוס, בה כתב: "יש קושי בכך שמנגנון זה (סנקציות כלכליות) ייכנס לתוקפו רק לאחר תקופת הסתגלות נוספת, בשנת 2020".

כמו כן לדבריו, קיים קושי נוסף, והוא שבמידה והחרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס ותקציב הישיבות יקוצץ, הרי שהכסף "עשוי להיות מועבר באפיקי מימון אחרים".

בשלב הזה, על פי הפרסום ב'וואלה! NEWS', מנדלבליט מעלה אפשרות שהסנקציות יעברו להיות אישיות ולא כלליות: "לשקול מנגנונים שונים להטלת סנקציות באופן ממוקד, מדויק ויעיל יותר". עם זאת, הוא מדגיש כי במידה והממשלה והכנסת יאשרו את החוק בתצורתו הנוכחית, יהיה ניתן להציב לו הגנה ראויה.

יצוין, כי היועמ"ש אף מותח ביקורת על הרחבת ההגדרה 'חרדי', מה שלכאורה מאפשר להציג עמידה ביעדים באמצעות כאלו שהתגייסו - למרות שאינם חרדים.

בתוך כך, הממשלה אישרה הבוקר את חוק הגיוס החדש. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נמנע בהצבעה, אך לא התנגד - כפי שהצהיר שיעשה.

במפלגות החרדיות נערכים לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה, שתתקיים מחר במליאת הכנסת, בעקבות האישור כאמור בממשלה. חברי הכנסת החרדים צפויים להתנגד להצעת החוק, ורק לאחר הדיונים בוועדה המיוחדת שהוקמה בראשות ח"כ דוד אמסלם, ולאחר שיבוצעו שינויים בחוק - יצביעו בעדו בקריאה שנייה ושלישית.

כמו כן, גדולי ראשי הישיבות הספרדיות, בראשות הגאון חכם שמה צדקה והגאון רבי יהודה כהן, ממשיכים להיערך לקראת עצרת הזעקה, שתתקיים מחר, בשעה 18:00, בסמוך לציונו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, שתתקיים במקביל לדיונים במליאת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר