בעקבות מקרי ההתעללויות

מתקיני מצלמות בגני הילדים יזכו במענק כספי

עוד ועוד מקרי התעללויות בפעוטונים ובמעונות היום נחשפו לאחרונה, וכעת גם הממשלה והכנסת התעוררו לנקיטת צעד בנידון: תמרוץ כספי - לגננות שיסכימו להתקין מצלמות פיקוח (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יסמין וינטה, שנהרגה בידי סייעת בפעוטון (צילום משפחתי)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק להצבת מצלמות במעונות היום ובפעוטונים, שהועלתה על רקע המקרים המתרבים לאחרונה של התעללויות במקומות אלו.

הסיכום שהושג קובע, כי בשלב הבא תובא ההצעה להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, כבר ביום רביעי הקרוב, אך לאחר מכן הנוסח ישונה, כך שהצבת המצלמות לא תהיה חובה, אלא רק תזכה במענק כספי.

על פי המתווה שאושר, המדינה תתמרץ בשנים הקרובות מסגרות שבהן מטופלים פעוטות עד גיל שלוש, מפוקחות ופרטיות, שיתקינו מצלמות כצעד וולונטרי (התנדבותי). התמרוץ יהיה באמצעות סבסוד שייקבע על פי חלוקה לאשכולות, בדומה למודל סבסוד הצהרונים שכבר פועל כיום.

את הצעת החוק יזמה יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), לאחר הסכמה שכאמור הושגה בינה לבין משרד המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה ושר הרווחה, כחלק ממהלך ממשלתי כולל להחלת פיקוח על מעונות היום.

מוקדם יותר היום, הוגש כתב אישום חמור נגד 3 סייעות בגן בפתח תקווה, בגין עבירה של התעללות בילדים. הפרקליטות אף ביקשה להאריך את מעצרן של השלושה - יקטוריה קובטקו, קטרינה קירליוק ופולינה זבגורודני - עד תום ההליכים.

המקרה הזכור מכל, מבין הרבים שנחשפו לאחרונה, היה זה של הפעוטה יסמין וינטה, שנחנקה למוות כשסייעת בגן נשכבה עליה כשהיא מכוסה, כדי להשתיק את בכייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר