זעם השקיות

"חוק השקיות" הגיע לאוסטרליה - וכיצד הגיבו התושבים?

באוסטרליה התחילו רשתות השיווק לחייב כ-10 סנט לשקית ניילון, כדי לקדם את הגנת הסביבה, והלקוחות זועמים • כמחצית מעובדי הצרכניות דיווחו על אלימות כלפיהם (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

זוכרים את 'חוק השקיות' שהתחיל לחייב אותנו 10 אגורות לכל שקית ניילון שאנו צורכים ברשתות השיווק? עכשיו הרפורמה הזו הגיעה גם לאוסטרליה, והצרכנים ממש לא אוהבים זאת.

למעלה מ-60 מדינות בעולם החליטו להחרים את שקיות הניילון, וביניהן גם אוסטרליה, אך חלק מרשתות שיווק הגדולות ביבשת עדיין לא מיישמות החרמה מלאה - בגלל לחץ מצד הצרכנים, ובשלב זה הן גובות 15 סנט אוסטרלי (כ-10 סנט ארה"ב) לכל שקית או מחלקות אותן בחינם. יצויין כי המהלך עולה לאותן רשתות ביוקר מכיון שהחוק מטיל עליהן קנסות.

צרכנים במדינה פתחו במחאה בשם "זעם השקיות", ודווחו גם מקרי אלימות כלפי אנשי צוות ברשתות השיווק. כך למשל מסופר ב-BBC על לקוח שלפת את גרונו של קופאי, ולקוח אחר שקרא לעובדי הצרכניה חלאות אדם ושודדים.

רשתות שיווק במדינות אוסטרליה מנסות לבוא לקראת לקוחותיהן ולפתוח בצעדים שיסייעו לחוק השקיות לחלחל לתודעה. רשת "קולס" מסרה כי תציב בסניפיה השונים עובדים שיעסקו בהסברה ללקוחות הרשת.

סניף של "קולס" (צילום: Shutterstock)

רשת בשם SDAE ערכה משאל צוות המעלה כי כמעט חצי מעובדיה נתקלו באלימות מצד לקוחות בקשר לרפורמת השקיות.

יוזכר, כי חוק השקיות הוא תוצאה מתוכנית של האו"ם, במסגרתו התחייבו 193 מדינות לצמצם את כמויות הפלסטיק המגיעות אל האוקיינוסים ומזהמות אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר