מרמים את ארה"ב?

דיווח: צפון קוריאה מרחיבה את מפעל הטילים

צילומי לווין חושפים כי הצפון קוריאנים ממשיכים להרחיב את מפעל הטילים הבליסטיים שלהם. הנשיא טראמפ עדיין סבור כי הקוריאנים יעמדו בסיכומים וייתפרקו מנשקם הגרעיני (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

האם הצפון קוריאנים אכן מתכוונים להתפרק מנשקם הגרעיני? צפון קוריאה משלימה הרחבה משמעותית של מפעל מרכזי לייצור טילים בליסטיים. כך עולה מתמונות לויין חדשות שאותן ניתחו חוקרים אמריקנים. לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", באתר מיוצרים טילים שמונעים בדלק מוצק ובאמצעותם יכולה פיונגיאנג לתקוף בקלות יעדים של צבא ארצות הברית באסיה.

רק אתמול (ראשון) היועץ הבכיר של דונלד טראמפ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, סירב להתייחס להדלפות שמגיעות מהממשל, של גורמים שטוענים שצפון קוריאה מרמה את ארה"ב - וממשיכה בפיתוח תוכנית הגרעין שלה למרות ההסכמות בפסגה בסינגפור.

בולטון אמר שלוושינגטון יש תוכנית לפירוק צפון קוריאה מנשק גרעיני בתוך שנה, בכפוף לשיתוף פעולה מלא של פיונגיאנג. זאת למרות שלפי בולטון, צפון קוריאה עדיין לא סיפקה מידע על היקף הארסנל הגרעיני שלה.

בולטון סירב להגיב לדיווח של וושינגטון פוסט מסוף השבוע, שציטט גורמים אמריקנים שאמרו שלפי מידע מודיעיני צפון קוריאה לא מתכוונת לוותר על הנשק הגרעיני שלה - ובוחנת דרכים להסתיר מארה"ב את הארסנל הגרעיני.

בסוף השבוע סיפרו גורמים אמריקנים גם לרשת NBC שלפי המודיעין שברשותם המדינה המבודדת מתחזקת את הארסנל הגרעיני שלה. הגורמים מאמינים שצפון קוריאה הגבירה את ייצור הדלק לנשק גרעיני בכמה אתרי מחקר סודיים. בנוסף נחשפו צילומי לוויין המוכיחים כי בניגוד להצהרות של קים ג'ונג און הכור הגרעיני יונגביון עבר שדרוג תשתיות משמעותי.

בולטון אמר שהנציגים האמריקנים בשיחות עם צפון קוריאה מציאותיים. "אנחנו מודעים למה שהצפון קוריאנים עשו בעבר ואנחנו הולכים לנסות ולהמשיך ליישם את מה ששני המנהיגים סיכמו עליו בסינגפור", אמר בולטון והוסיף, שהדיווחים השונים בעניין תוכנית הגרעין של צפון קוריאה "לא משרתים את המטרה של קידום המו"מ".

בראיון של טראמפ אתמול ל"פוקס ניוז", נשאל הנשיא גם על סוגיית הפיקוח והפירוק של פיונגיאנג מנשק גרעיני. "אני חושב שהם רציניים", אמר טראמפ וסיפר על הפסגה והמגעים עם צפון קוריאה.

"עברנו על הרבה סוגיות: פירוז מנשק גרעיני, החזרת שרידי החיילים הגיבורים שלנו, החזרת השבויים עוד לפני שבכלל נסעתי. חסכנו הרבה כסף בביטול משחקי המלחמה מדי חצי שנה עם דרום קוריאה. מפציצים טסים מגואם, זה מטורף. לא נתנו שום דבר", אמר טראמפ.

"לצפון קוריאה יש עתיד טוב מאוד. יש לי כימיה מצוינת עם קים", אמר נשיא ארה"ב. כשנשאל טראמפ אם הוא מאמין לקים, השיב: "הגעתי איתו לעסקה, אני מאמין שהוא מתכוון לזה. האם היינו בעסקאות שלא הצליחו? זה אפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר