חוק הגיוס

מקלב: "ההצבעה של יאיר לפיד רק פוליטית"

התבטאות של חבר הכנסת החרדי נאמרה לקראת ההצבעה הערב על חוק הגיוס בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. מקלב תקף את לפיד ואמר כי הוא עושה בחוק שימוש פוליטי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ח"כ אורי מקלב, אמר בפתח ישיבת ועדת החוקה על חוק הגיוס: "לא נסתמך על ההצבעה של יש עתיד, זוהי הצבעה לצרכים פוליטיים - יש עתיד לא יהיו אלא שיחזיקו את הממשלה"

מקלב אמר, כי "כנראה שיאיר לפיד חושב שהציבור לא מבין את פרטי חוק הגיוס, בוויכוח הזה לא הרבה היום לא בקיאים בפרטי החוק, הדקויות האלה מאוד משמעותיות ויאיר לפיד לוקח את זה לצורך פוליטי להציג את זה כביכול שזהו חוק שלו".

"אני נותן ליאיר לפיד להשתעשע בהרגשה ולהציג מצג כביכול זהו אותו החוק, זהו חוק שונה באופן מהותי ובאופן מובנה זהו חוק שונה, - אני רוצה להרגיע אנחנו לא נסתמך בדבר הזה על ההצבעה של יש עתיד, ההצבעה שלהם היא הצבעה אשר תלויה בדבר, זוהי הצבעה לצרכים פוליטיים ויכול להיות שהדברים ישתנו זה לא הצבעה אמיתית על מהות העניין יש עתיד לא יהיה אלא שיחזיקו את הממשלה", אמר מקלב.

לדברי גורמים פוליטיים, הפרשנות בדבריו של מקלב הינה, שבאם יש עתיד יתנגדו לחוק בניגוד להבטחת יו״ר המפלגה יאיר לפיד הרי שבדגל התורה יבחרו להימנע ולא להתנגד.

כזכור, פורסם הבוקר ב'כיכר השבת' הבדלי הגישות בין אגודת ישראל לדגל התורה כאשר החסידים הצהירו כי בכל מקרה יצביעו נגד החוק ואילו הליטאים התחייבו ״רק״ שלא יתמכו.

על פי ההערכות במערכת הפוליטית, אם החוק יעבור בתמיכת יש עתיד הרי שכל הגוש החרדי יתנגדו לחוק אולם אם ישתנה המצב וייווצר חשש לנפילת החוק הרי שבדגל התורה יעדיפו להימנע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר