ונשמרתם

לאחר שגרם לעיוורון: אותר שוב אלכוהול רעיל בפיצוציות

ביקורת שערכו נציגי משרד הבריאות העלתה וודקה, וויסקי וערק מזויפים שסכנתם הוכחה, לאחר שבחודש שעבר התעוורו שניים כתוצאה משתיית האלכוהול הרעיל (חדשות בריאות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שוב אותרו משקאות אלכוהוליים מזוייפים ורעילים: לאחר שפורסם בחודש שעבר כי שני גברים התעוורו כליל לאחר שצרכו אלכוהול מזוייף, נמצאו משקאות כאלו בפיצוציות במסגרת ביקורת.

לפי הודעת משרד הכלכלה, נציגים ממשרד הבריאות וממשרד הכלכלה והתעשייה מצאו בפיצוציות בארץ בקבוקי וויסקי, וודקה וערק "המסכנים את בריאות הצורכים אותם, עד כדי סכנת מוות", כלשון ההודעה.

בין היתר מדובר בבקבוקי 'ערק איילה אסלי' ו'נסיך הערק אסלי' שלא מסומן עליהם שם היצרן, ו'בלאק וויסקי' המכיל 40% אלכוהול. המשקאות הללו מכילים כמות גבוהה במיוחד של מתנול, חומר רעיל העלול לגרום "לפגיעה עצבית, לפגיעה בלתי הפיכה בראייה ואף למוות", נמסר מן המשרד.

חנות אלכוהול בירושלים (צילום: Shutterstock)

משרד הכלכלה מוסר, כי ניתן לזהות משקאות כוהליים חשודים כאשר על גבי האריזה אין שתי מדבקות - בחזית ובגב האריזה. לפי ההנחיות, התווית בחזית האריזה חייבת להיות מסומנת בשם המשקה בעברית, בתכולה של המשקה ביחידות נפח (מ"ל או ליטר) ובחוזק המשקה באחוזי אלכוהול. התווית בגב אריזתו של המשקה חייבת לכלול מידע מלא על יצרן או יבואן המשקה בעברית, תאריך הייצור או מנת הייצור של המשקה הכוהלי או תאריך שימוש אחרון של המשקה; ערך קלורי וכן מידע הנוסף הקבוע בתקן.

יצוין, כי כאשר המשקה מוצע במחיר נמוך מעבר לסביר, יש בו משום להחשיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר