אוסטרליה הפסיקה את המימון לפלסטינים

10 מיליון דולר אוסטרלי, זה הסכום שאוסטרליה העבירה מידי שנה לרשות הפלסטינית. היום הודיעה שרת החוץ בישופ כי הכסף לא יועבר בשל העברות כספים לידי הטרוריסטים (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שרת החוץ של אוסטרליה, ג'ולי בישופ נואמת באו"ם (צילום: a katz / Shutterstock)

מכה לרשות הפלסטינית: שרת החוץ של אוסטרליה, ג'ולי בישופ, הודיעה היום (שני), כי מדינתה עוצרת את העברת הסיוע הישיר לרשות הפלסטינית בטענה כי עולה חשש שהכסף עובר לאסירים פלסטינים שהורשעו בעבירות טרור.

מדובר בסכום של 10 מיליון דולר אוסטרלי שמועבר על-ידי הממשלה האוסטרלית מדי שנה לקרן הסיוע לרשות הפלסטינית שהוקמה על-ידי הבנק המרכזי העולמי. בישופ סיפרה כי פנתה לרשות הפלסטינית ב-29 במאי כדי לקבל תשובות על מימון הטרור שלה, אך לא נענתה.

"ביקשתי לדעת אם לא נעשה שימוש בכספים האוסטרליים עבור אסירים שהורשעו", אמר בישופ. "אני בטוחה שהכספים שעברו עד עכשיו לא נעשה בהם שימוש כזה, אך אני מודאגת שהמשך העברת הסיוע ישמש לפעילויות שאוסטרליה אינה תומכת בהן".

שרת החוץ האוסטרלית אמרה גם, כי הסיוע השנתי יועבר מעתה לקרן האו"ם עבור הפלסטינים, שמעניקה סיוע לאזרחים בדגש על נושאי בריאות, מזון, מים ותברואה בלבד. קרן האו"ם מסייעת ל-1.9 מיליון פלסטינים כש-75 אחוז מהמימון מגיע לרצועת עזה.

תחילתו של המהלך החלה בהחלטה אוסטרלית, שאינה מחייבת, אך עברה ברוב של 43 תומכים מול 32 מתנגדים, שקראה גם לעצור את הסיוע האוסטרלי לרשות הפלסטינית - עד שזו תחדל להעביר תשלומים לאסירים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור. כאמור, היום הודיעה בישופ על עצירת העברת הכספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר