טעימות בלעדיות

הסודות של הזמרים היהודיים בסדרה חדשה

מוטי שטיינמץ, גד אלבז, ליפא שמלצער, להקת זושא, ועוד יתארחו בסדרה דוקומנטרית חדשה של 'כאן 11' - 'חסידיסטוק' ויספרו על היצירה והדילמות ההלכתיות שאיתה • צפו (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מתוך חסידיסטוק (צילום: באדיבות כאן 11)

כאן – תאגיד השידור הישראלי ישדר לאחר תשעה באב בבכורה בכאן 11 ובדיגיטל את הסדרה התיעודית "חסידיסטוק", המתעדת את גיבורי התרבות של המוסיקה היהודית המתחדשת בארץ ובעולם.

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה בשדה המוסיקה החסידית והיהודית. הכוכבים הגדולים של הז'אנר, החלו לאמץ אמצעיים אמנותיים ושיווקיים המוכרים לנו מהמוסיקה הפופולרית הבינלאומית, כמו: הפקות מוסיקליות גרנדיוזיות, קליפים מושקעים שזוכים למיליוני צפיות ביוטיוב , התכתבות עם סגנונות מוסיקה מהעולם הכללי ועוד

הסדרה, בת שישה פרקים, עוקבת אחרי חמישה זמרים ו-שלוש זמרות על הרצף של היהדות האורתודוקסית: בין חסידים אדוקים מבית לחוזרים בתשובה, בין יקירי המגזר לאלה שמורדים בו, ותנסה לענות על השאלות: מהו מקומה של המוסיקה בחברה החרדית? כיצד יוצרים יצירה "כשרה" בתוך מערך שלם של איסורים? מה מקומן של הנשים בכל הסצנה? ומהי ההתייחסות לכוכבים שלא מתנהגים בצורה שמצופה מהם?

בסדרה משתתפים: ליפא שמלצר הילד הרע של העולם החסידי, המתארח אצל ברק אובמה בבית הלבן ובמקביל מצלם קליפים בהשראת זמרות פופ, גד אלבז, כשהקליפים המושקעים שלו, המלווים במיטב רקדני הברייקדאנס בעולם, זוכים למיליוני צפיות ביוטיוב ובישרו על מהפכה בשדה המוסיקה החסידית, מוטי שטיינמץ הזמיר החרדי שממלא אולמות וקיבל את הסכמת האדמו"רים, ראפר ניסים בלאק (D Black) שגדל כסוחר סמים, מביא את ה'גנגסטא – ראפ' של סיאטל, למאה שערים, להקת זושא ההיפסטרית הניורקית שעולה על הבמה בפסטיבל המוסיקה החסידי "הקמפינג טריפ", המתקיים במתחם פסטיבל "וודסטוק" המקורי.

וכן פרק המוקדש לזמרות דתיות, שחלקן מופיעות מול נשים בלבד ולא ניתן לצלם אותן כשהן שרות.

צפו בטעימה נוספת מתוך הפרק על הזמר גד אלבז והפעם מתוך תפילת שחרית שם הוא פוגש את רבו מישראל שמספר על השימוש בפייסבוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר