"יש פה רדיפת דת"

בציון מרן זצוק"ל: עצרת הרבנים הספרדים נגד מתווה הגיוס

הערב התקיימה בציונו של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל עצרת רבנים ספרדים, בראשות הגר"מ צדקה , נגד חוק הגיוס החדש והמכסות שנקבעו בו • "כיכר השבת" מעביר שידור חוזר (אקטואליה)

(תמונות: חיים גולדברג )

אלפים השתתפו הערב (שני) בעצרת הרבנים הספרדים נגד חוק הגיוס החדש. העצרת התקיימה, בראשות ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם משה צדקה, בציונו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, בבית העלמין 'סנהדריה' בירושלים. "כיכר השבת" מעביר בשידור חוזרת את עצרת התפילה.

19:00: הגאון רבי אליהו טופיק, ראש ישיבת 'באר יהודה', החל באמירת הסליחות.

20:00: המקובל רבי דוד בצרי החל לנאום והקריא בבכי מכתב רבנים, בראשות מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, נגד גיוס בנות לצבא: "אנחנו נמצאים כאן בבית הקברות של הצדיקים שחתמו כאן 101 רבנים שלא יגייסו את בנות ישראל, לא ייקחו אותן לצבא. הרבנים שנמצאים כאן נקריא את השמות שלהם. רוצים לקחת את בנות ישראל לצבא".

20:05: הגר"ד בצרי: "עכשיו עושים לנו גזירה קשה לקחת את בני הישיבות, לגייס את בני הישיבות, אלו שלומדים תורה, אלו ששומרים על עם ישראל. המצווה הכי גדולה זה ללמוד תורה. שלא יעשו שום דיל וחשבון על עם ישראל. לא יכולים בשום אופן לגייס את בני הישיבות, הם ששומרים על עם ישראל.

20:10: הדיין הגאון רבי ציון בוארון: "לצערנו המצב במדינת ישראל יותר קשה מכל העולם. יש פה רדיפת דת!. בשום מקום בעולם לא מחייבים בת בישראל, רק פה במדינת ישראל. זה בנפשינו. זה נוגע בעיקר לציבור הספרדי.

"עד לפני שלוש שנים שהיה לפיד בממשלה - לא היה ככה. בחורה היית מביאה אישור מדיין ומקבלת אישור. בשלוש שנים האלה - כל בת עושים לה צרות. אלפים של בנות מתגייסות. נכנעו. לצערנו - אין הנהגה. לא לציבור האשכנזי וק"ו לא לספרדי. העסקנים קובעים מה שרוצים, מועצת גדולי התורה חותמת גומי, ואחרי זה המועצת הספרדים" .

"אנחנו מרגישים שאנחנו בעניהם - לא יהודים. זה האמת. כואב לי. אף אחד לא אכפת לו מהספרדים. הנציגים החרידם אומרים שיצביעו נגד אבל החוק עובר. עושים לחצים על רבנים, שאי אפשר לתאר, שלא להשתתף בעצרת. מי נלחם בנו? אנשי 'דגל', 'אגודה' וש"ס.

הגר"ד בצרי בעצרת

"אף אחד לא יוכל לגזור עלינו גזרות קשות, לא יאיימו על עם ישראל. אף אחד לא ילך לצבא, כל בני התורה חייבים לשמור על כולנו. לא נשתוק עד שיבטלו את הגזרה, שלא יחשבו שהעולם הפקר. מה שהם רוצים לעשות - יכתבו, אבל הם לא יכולים לעשות כלום. לוקחים לבתי הסוהר, לוקחים את כל הספרדים, בפרט את הספרדיות.

"אנחנו באים למחות, מקבלים לחצים ואיומים מכל הכיוונים, 'נחרים אותך', אפילו למחות לא יכולים?".

20:20: ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם משה צדקה: "אנחנו נמצאים בבית עלמין שם נמצאים צדיקי הדור. ידוע שיש איזה חולה, כולם מתפללים בקבר של הצדיקים. אנחנו באם להתפלל, לא שום דבר אחר, לא חולה אחד ולא שניים, בחורי ישיבה! שזה יסוד של עם ישראל. רוצים לקחת אותם באיזה חכמות, יעדים ומכסות, אסור לתת ציפורן של בן תורה. מה בן תורה יכול לעשות?.

"אדם שהורג את השני - באמת נורא ואיום, הוא רוצח, אבל הנרצח הולך לעולם הבא. אבל אדם שמחטיא את השני, אין לו לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. איך אפשר שתלמידי הישיבה, שמעמידים את העולם, באם לקחת אותם. כמה בני תורה, כמה בני תורה שירדו ועלו, רק ראשי הישיבות יודעים את זה. איך נסכים לקחת את בנינו, בנים של הקב"ה, להוריד אותם לבאר שחת!, איך אפשר דבר כזה?".

הגר"מ צדקה בעצרת, הערב

20:25: הגר"מ צדקה: "אם אנחנו לא מעריכים את התורה ורוצים לקחת מאיתנו, מתוך ישיבתנו, בחורים צדיקים, בחור שקצת לא הסתדר - תכנס יש 'יעדים'. כל אחד מבין מה מוליד הדבר הזה. איך נשב ונשתוק? איך לא נתפלל למאורי הדור שיצילו אותנו?!. אם היו יודעים אותם האנשים מה זה תורה, לא היו עושים כדבר הזה. מי יש לו את הכח לתת נפש אחת בישראל?.

"יש לנו תורה, כל דבר צריך להסתכל בתורה. מה נגיד? גם אם נאמר שזה נכון מה שאומרים שלצבא חסר אנשים, ניתן תלמידי ישיבה? לא ולא".

20:42: המקובל רבי בניהו שמואלי: "רוצים, חס ושלום, לעקור את התורה, לעקור את בני הישיבות מלימוד התורה. לעולם יש נשמה, הנשמה של העולם זה התורה. אם אין תורה - אין עולם. אין מה ללכת לצבא, זה שמד רוחני!".

21:00: המקובל רבי יעקב עדס החל ב'קבלת עול מלכות שמיים'.

כזכור, אמש נחשף ב"כיכר השבת" כי מספר רבנים בראשות הגר"ש בן שמעון, חזרו בהם מהקריאה להשתתף בעצרת וכי הם כפופים לדעתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר