החיפושים נמשכים

השודד הצרפתי הנמלט הסתתר בעבר בישראל כחרדי

מפרטים חדשים שמתפרסמים על הפושע הצרפתי רדואן פייד, שהצליח להימלט מהכלא בפריז, עולה כי בעבר הוא הצליח להיכנס לישראל ולהסתתר תחת זהות חרדי (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

כ-3,000 שוטרים ממשיכים במצוד הנרחב אחרי הפושע רדואן פייד, שנמלט אתמול (ראשון) מהכלא בפריז באמצעות מסוק ובו שלושה חמושים.

כזכור, מדובר בארכי-שודד שהצליח בפעם השנייה להימלט מן הכלא הצרפתי בו שהה לריצוי עונשי מאסר. הרשויות בודקות בשעה זו את כשלי האבטחה שאפשרו לכנופייתו של פייד להנחית מסוק בחצר הכלא ולהבריח אותו כשהאסיר בתוכו.

לפי דיווח באתר Ynet, את המסוק חטפו המבריחים החמושים כשעליו הטייס, והטיסו אל אזור של הכלא שבו לא מותקנות רשתות נגד מסוקים. הכרתם של הפושעים את מבנה הכלא מעידה על תכנון מדוקדק של ההברחה, כאשר בשלב זה טרם ידוע אם היה זה פייד עצמו שתכנן את המבצע או שמא רחפנים חיצוניים חדרו לאתר וצילמו אותו.

שלושת החמושים ירדו מהמסוק, והטילו פצצות עשן כשהם מתקדמים אל אזור הביקורים שבו שהה השודד. השומרים ששהו במקום לא היו חמושים, וכך הוברח פייד עוד לפני שהתגבורת הספיקה להגיע. המסוק נמצא לאחר מכן בשדה כשעליו הטייס שהיה במצב של הלם לאחר שעל פי החשד הותקף על ידי חוטפיו.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

רדואן פייד גדל בפריז וביצע מעשי פשע עוד בתקופת ילדותו, כך הוא כתב בספר שפרסם ב-2010. עוד חשף כי חלם לגור בישראל, ואף הסתתר בה בשלב מסויים כשהוא מחופש לחרדי ודובר עברית. לפי הערכות, בתקופה זו בילה עם חיילי צה"ל ולמד מהם שיטות שסייעו להמשך קריירת הפשע שלו, שכללה בין היתר שודים מזויינים, חטיפת אנשים וסחר בסמים כשהוא מושפע מסרטי וספרי פשע ושואף להגיע לתהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר