זעזוע בגרמניה

תלמיד יהודי חוטף בבית הספר; הצוות: 'לא יכולים לסייע'

ילדים בבית ספר יוקרתי בגרמניה כיבו סיגריות בוערות על פניו של תלמיד יהודי ורדפו אחריו עם צלבי קרס • ארגונים יהודיים: "בית הספר מעדיף לטאטא מתחת לשטיח" (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בבית ספר יוקרתי ומוכר בברלין, נודע על אלימות אנטישמית יומיומית כלפי תלמיד יהודי שלומד במקום, אך הנהלת המוסד אינה עושה דבר.

מדובר במוסד הבינלאומי "ג'ון פ. קנדי" הממוקם בבירה הגרמנית, ושבו לומדים כ-1600 תלמידים מרחבי העולם, ביניהם ילדי דיפלומטים אמריקאים, ולכן הלימודים מתקיימים באנגלית ובגרמנית.

כעת מתפרסם בתקשורת המקומית, כי ילד יהודי הלומד בכיתה ט' סבל מאלימות והצקות באופן קבוע מחבריו לכיתה, בדרכו לבית הספר ובחזרה הביתה. לפי הדיווחים, הנערים הצמידו לפניו סיגריות בוערות, רדפו אחריו כשבידיהם דפים שעליהם מצויירים צלבי קרס וקראו לעברו קריאות אנטישמיות נוראיות. מה שחמור מכל, הוא שהנהלת בית הספר שידעה על המעשים, לא עשתה דבר כדי למנוע את התרחשותם ולא הענישה את התלמידים התוקפים.

בית ספר בברלין (צילום: Shutterstock)

צוות בית הספר אמנם הבטיח כי ינקוט בצעדים למנוע את הישנות המקרים, והחל בהתייעצויות עם ארגונים יהודיים, אך כאמור לא טיפל נקודתית במקרים ומסר כי אין ביכולת בית הספר לפתור את האנטישמיות, שיודגש שמקורה בתלמידים ממוצא אירופאי ולא מוסלמי.

ארגונים נגד אנטישמיות מיהרו לגנות את אוזלת היד של בית הספר ולדרוש צעדים חד משמעיים בנושא. ג'וזף שוסטר, יו"ר ועידת היהודים המרכזים בגרמניה, אמר כי "על בתי הספר להתייחס למקרים כאלו ברצינות, ולא לטאטא אותם אל מתחת לשטיח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר