סקר 'ידיעות'

כך בני גנץ ישנה את המפה הפוליטית • כל הנתונים

51% מצדיקים את תמיכת יאיר לפיד בחוק הגיוס, כך עולה מסקר מינה צמח • עוד בסקר: חלוקת מנדטים לאחר החוק וגם - כך בני גנץ ישנה את המפה הפוליטית • כל הנתונים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סקר חדש של ד"ר מינה צמח עבור 'ידיעות אחרונות' מעלה כי רוב הציבור הישראלי בטוח שחוק הגיוס נועד לפתור משבר פוליטי אך 51% סבורים שלפיד צדק שתמך בחוק.

עוד עולה מהסקר כי מפלגת 'המחנה הציוני' בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ תזכה ב-24 מנדטים, מפלגה עצמאית בראשותו תזכה ב-14 מנדטים והמפסיד העיקרי מכך יהיה יאיר לפיד כאשר בכל מצב 'הליכוד' מוביל בגדול. ש"ס בראשות אריה דרעי זוכה בחמישה מנדטים, ירידה של מנדט לעומת הסקר הקודם.

חוק הגיוס

מהסקר החדש עולה כי 62% מהישראלים חושבים שחוק הגיוס החדש נועד לפתור משבר פוליטי לעומת 28% שחושבים שהחוק נועד להביא לשוויון בנטל. 71% תומכים בגיוס חרדים לצה"ל, לעומת 24% שאינם תומכים.

ההצבעה על חוק הגיוס (צילום: ערוץ הכנסת)

נתון מפתיע שעולה מהסקר הוא ש51% מהציבור הישראלי חושבים שיו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד צדק כשהחליט לתמוך בחוק החדש, 29% חושבים שלא צדק, ו-20% ענו שאינם יודעים.

סקר המנדטים

מהסקר החדש של מינה צמח עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום הרי ש'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-33 מנדטים, כשאף מפלגה אחרת לא מאיימת עליה במקום הראשון.

'יש עתיד' נשארת במצבה החדש בסקרים האחרונים עם 18 מנדטים. אחריה 'המחנה הציוני' בראשות אבי גבאי עם 15 מנדטים, ששומרת על הכוח החדש לאחר ההתרסקות לעשרה מנדטים.

'הרשימה הערבית המשותפת' עם 12 מנדטים ו'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט ממשיכה להתרסק ל-7 מנדטים.

'יהדות התורה' עם 7 מנדטים, 'כולנו' בראשות משה כחלון, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן ומרצ בראשות תמר זנדברג - כל אחת עם שישה מנדטים.

סוגרות את הרשימה, ש"ס בראשות אריה דרעי והמפלגה החדשה בראשות אורלי לוי אבוקסיס - כל אחת עם 5 מנדטים בלבד.

בני גנץ

בסקר בדקו את האפשרות שהרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' בני גנץ ייכנס לפוליטיקה. על פי הסקר, אם הוא יעמוד בראשות 'המחנה הציוני', המפלגה תזנק ל-24 מנדטים, 'הליכוד' תיחלש ל-30 מנדטים ו'יש עתיד' תתרסק ל-14 מנדטים בלבד.

במצב בו יקים בני גנץ מפלגה הרי שמפלגתו תזכה ב-14 מנדטים. 'הליכוד' תיחלש ל-29 מנדטים, 'המחנה הציוני' מתרסקת ל-10 מנדטים בלבד, ו'יש עתיד' ל-15 מנדטים.

בכל מצב, בין עם 'המחנה הציוני' ובין עם מפלגה חדשה, בני גנץ לוקח מאורלי לוי מנדטים ומעביר אותה לגבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר