מכשול חדש ל'מתווה'

הסיעות החרדיות בי-ם ימנעו את הרחבת 'הכותל הרפורמי'?

בעוד ראש הממשלה הצליח השבוע לקדם בכנסת את שיפוץ 'הכותל' המיועד לרפורמים, תוך שתיקת המפלגות החרדיות, מתברר כי חובשי הכיפות בעיריית ירושלים מתכננים למסמס את המתווה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכותל המערבי. מימין: הרחבה שהוקצתה לרפורמים (צילום: אלי סגל, ynet)

הסיעות החרדיות והדתיות בעיריית ירושלים מתכוונות להשתמש בכוחן הפוליטי כדי למנוע את יישום 'מתווה הכותל', ובכך לעכב או למנוע את העברת רחבת הכותל הדרומי לידי הרפורמים והקונסרבטיבים.

על פי הדיווח הערב (רביעי) ב'כאן 11', מאחר ולנציגים אלו יש רוב בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבירה, שתידרש בקרוב לאשר את תכניות הבנייה במסגרת המתווה המדובר, הדבר יבוא לידי ביטוי בפרשה שבכותרות.

דב קלמנוביץ', המשנה לראש עיריית ירושלים וחבר ועדת התכנון והבניה, הבהיר כי ברגע שהמתווה יגיע לשולחנה של וועדה זו, הוא ידאג ביחד עם שאר חבריו חובשי הכיפות להפיל את המתווה בהצבעה.

"לא נאפשר שינויים ברחבת הכותל המיועדת לרפורמים, שגם היום נמצאת בשימוש חורג מייעודה המקורי כאתר ארכיאולוגי", הבטיח קלמנוביץ' בשיחה ל'כאן'. לדבריו, "מגמת ההתנכלות לדתיים בירושלים, מדוכן חב"ד בתחנה המרכזית ועד הרפורמים ונשות הכותל, מסמנים מגמה אנטי דתית בירושלים - זאת בניגוד לרוח הירושלמית השוררת בקרב התושבים".

כזכור, השבוע אישרה מליאת הכנסת את העברת הסמכויות על אישורי הבנייה ברחבת כותל זו לראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר ששרת התרבות מירי רגב שעמדה בראשות הוועדה הרלוונטית סירבה לקחת חלק באישור השיפוץ הבעייתי, בשל לחץ הרבנים.

חברי הכנסת מהסיעות החרדיות נעדרו מהמליאה, חלקם באמצעות קיזוז, ובכך נמנעו בהצבעה זו. היחיד שהתנגד היה ח"כ בצלאל סמטוריץ' (הבית היהודי), שזכה לפגישה חמה עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שחיזק את ידו במאבק למען קדושת הכותל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר