עונש מוות?

הבוקר: משפטו של 'השר המרגל' גונן שגב

בבית משפט המחוזי בירושלים יפתח הבוקר משפטו של השר לשעבר גונן שגב, המואשם בריגול לטובת איראן ובסיוע לאויב בשעת מלחמה. המשט יתנהל בדלתיים סגורות (חוק ומשפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גונן שגב (צילום: פלאש 90)

בבית משפט המחוזי בירושלים יפתח הבוקר (חמישי) משפטו של השר לשעבר גונן שגב המואשם בריגול לטובת איראן, ובסיוע לאויב בזמן מלחמה.

בשל רגישות המשפט והחומרים שיעלו בו, המשפט יתנהל בדלתיים סגורות וללא נוכחות התקשורת. החוק מאפשר לגזור על שגב, במידה ויורשע, עונש מוות, אך הערכה היא שהפרקליטות לא תדרוש זאת.

כזכור, בחודש שעבר, גורמים בכירים במערכת הביטחון צוטטו ב'ידיעות אחרונות' כשאמרו: "נראה כי יהיה קשה להוכיח עבירות של ריגול ובגידה והוא יואשם במגע עם סוכן זר בלבד".

עם זאת, הגורמים ציינו כי אין להקל ראש בפוטנציאל הנזק והסכנה שהיה בשיחות בין השר לשעבר שגב למודיעין האיראני: "זה יכול היה להיגמר באסון שכן שגב היה בן בית באירועים של הקהילה היהודית בניגריה ובשגרירות ישראל, והאיראנים היו יכולים להשתמש בו לצורך פיגועי טרור וחטיפות".

הגורמים הגדירו את שגב כ"אישיות מסוכסכת והזויה, אדם חצוף וחסר בושה שבעודו מנהל מגעים עם האיראנים פנה לשר הבריאות של מדינת ישראל וביקש שיתנו לו רישיון רופא כדי שיחזור לישראל".

בהודעת שב"כ שהתירה לפרסום את פרשת הריגול, נאמר: "שגב, שבשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגינאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי. שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל".

"בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו. החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראנים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתנו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר