קריית גת

נדיר: בן האדמו"ר חנך את מטה מועמד "יש עתיד"

בעוד החרדים בקריית גת מפוצלים בשלל נושאים, בן האדמו"ר מקרעשטניף קרית גת חנך את מטה המועמד לראשות העיר שי זולדן, יו"ר מטה "יש עתיד" בעיר - בו תומכת החסידות (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האדמו"ר בחנוכת המטה (באדיבות המצלם)

מחזה חריג? לא ממש: בן האדמו"ר מקרעשטניף קרית גת, הרה"צ ר' יחזקאל שרגא רוזנבוים, חנך את מטה המועמד לראשות העיר שי זולדן, יו"ר מטה "יש עתיד" בעיר.

אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי המרוץ של זולדן לראשות העיר זוכה לתמיכה חרדית רחבה למרות היותו נציג "יש עתיד". בכיר במטה, מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "אינה דומה יש עתיד של קריית גת המקומית ליש עתיד הארצית".

לדברי הבכיר: "התפיסה של זולדן מהשקפותיו של לפיד היא מזערית ובאה לידי ביטוי רק בנושאים כלכליים". בנוסף, הוא מספר כי זולדן מתפלל בכל שבת בבית הכנסת של חסידות קרעטשניף קריית גת, וקשור בכל מיני נפשו לחסידות מזה שנים רבות.

יצוין כי זולדן עצמו אמנם משמש כיו"ר "יש עתיד" בכל הקשור לבחירות הארציות, אך התמודדותו לראשות היא עצמאית ללא תמיכת "יש עתיד", כך שאפילו אינו מקבל מימון מפלגתי.

החרדים בקרית גת שעשויים להגיע לחמישה מנדטים במועצת העיר, מפוצלים מתמיד לקראת בחירות 2018., הן בריצה למועצת העיר והן בתמיכה לראשות העיר.

המתמודדים הבולטים לראשות העיר הם ראש העיר אבירם דהרי שמתמודד לקדנציה רביעית, חבר מועצת העיר עו"ד יקיר שינדלר ושי זולדן יו"ר מטה "יש עתיד" בקרית גת.

החרדים מפוצלים בתמיכה לראשות ועדיין לא הכריעו במי יתמכו. בש"ס ובחלקים מ'אגודת ישראל' נוטים לתמוך שוב בדהרי לראשות העיר. ומנגד, חלקים נרחבים ב'אגודת ישראל' נוטים לתמוך דווקא במועמדותו של זולדן, שמקבל את תמיכתה הפומבית של חסידות קרעטשניף.

גם בהתמודדות למועצת העיר החרדים מופצלים. בבחירות ב-2013, אגודת ישראל תמכו ברשימת "תדמית" של אבירם דהרי אך לא הכניסו נציג מטעמם והסתפקו בנציגים של ראש העיר. בחסידות גור התפצלו והתמודדו עצמאית אך לא הצליחו להכניס נציג, לעומת זאת בש"ס התמודדו עצמאית והכניסו שני נציגים.

כעת, באם לא ישכילו הצדדים להריץ רשימה מאוחדת כפי שהיה בעבר באמצעות רשימת שס"ג, הרי שכוחם עלול שוב ללכת לאיבוד ללא נציגות בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר