הרחבת הכותל הרפורמי

מזכיר הממשלה נועד עם הרבנים הראשיים

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ונציג משרד ראש הממשלה עו״ד רונן פרץ נפגשו עם הרבנים הראשיים הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו, לדון ולעדכן בנושא השיפוץ בכותל הרפורמי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ברוורמן ופרץ בפגישה עם הגר"ד לאו, היום (צילום: באדיבות המצלם)

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ונציג משרד ראש הממשלה עו"ד רונן פרץ הגיעו הצהריים (חמישי) ללשכתו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו בשליחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להתייעצות בעניין העבודות המתוכננות ברחבת הכותל הדרומי, השטח בו מתפללים הרפורמים.

במהלך הישיבה, בה השתתף גם עו"ד דורון טאובמן, המייצג את עמדת הרבנות הראשית בבית המשפט העליון בנושא, מזכיר הממשלה הבהיר כי "ממשלת ישראל אינה מעונינת לבצע כל שינוי מהותי במצב הקיים ברחבת דוידסון, לאחר שמתווה הכותל בוטל. אך מכיוון שהמצב כיום אינו תואם את היתרי הבניה במקום ישנו צורך לבצע מספר התאמות בכדי להסדיר את המקום מבחינה חוקית ובטיחותית".

הרב הראשי הדגיש כי עמדתו, כפי שהציג אותה בעבר, לא השתנתה, והיא כי ה"כותל קדוש לכל אורכו, וזאת בהמשך למסורת הרבנות הראשית וועדת ההלכה שכללה בזמנו את הגרש״ז אוירבך, הגרי״ש אלישיב, הגר״ע יוסף, הגר״ש ישראלי ועוד אשר קבעו כי הכותל המערבי הינו קדוש בקדושת בית כנסת לכל אורכו".

מזכיר הממשלה במעונו של הראשון לציון, בשבוע שעבר

בלשכת הרב הראיש הדגישו כי: "עמדתו של הרב הראשי הינה כי גם על פי ההלכה וגם על פי החוק, המקום כפוף לרבנות הראשית ואין לבצע כל שינוי ללא אישור הרבנות הראשית".

מזכיר הממשלה יעביר לרב הראשי את המסמכים הנדרשים לבחינת מועצת הרבנות הראשית שתדון בנושא.

בשבוע שעבר, נפגשו השניים עם הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, ובמהלך הפגישה הגר"י עמד על כך כי "אין כל הבדל בין הרחבה הדרומית בכותל המערבי לבין הרחבה הצפונית וכי כל השטח על פי חוק ועל פי ההלכה חייב להיות כפוף אך ורק לרבנות הראשית לישראל".

הראשל"צ הציג את ההחלטות הסדרתיות של מועצת הרבנות הראשית בעניין עוד מהתקופה בה כיהן אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף ברבנות הראשית, על פי ההחלטות, אין לעשות כל פעולה ללא אישור הרבנות הראשית בכל חלקי הרחבה, לאחר שהיא הגורם הממונה בחוק על המקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר