נותרה בודדה

ללא גיבוי משאר החצרות: גור נשארה לבד בקרב נגד לסרי

אידיאולוגיה או מאבק פרטי של החצר? החסידויות הגדולות מסרבות להצטרף למאבק של חסידות גור בראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, והיא נשארה יחידה בזירה. "איצטלה של מאבק על צניעות" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעוד בחסידות גור יצאו למאבק חסר פשרות בראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, הרי שמתברר כי בכירים באגודת ישראל הנמנים עם חסידות בעלזא וויז'ניץ בוחרים לתת גיבוי שקט לראש העיר יחיאל לסרי ולא להצטרף למאבקים שמנסה להוביל חסידות גור - הקהילה החרדית הגדולה בעיר.

מזה שבועות ארוכים שביטאונה של 'אגודת ישראל' 'המודיע' יוצא למתקפות על בסיס שבועי נגד ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, פעם נגד חילולי השבת, פעם נגד קיום פסטיבלים ובפעמים האחרונות נגד הפרצות בחוף הנפרד. אלא שבשיחות עם 'כיכר השבת' בוחרים בכירים בבעלזא ובויז'ניץ לא להיגרר אחרי המאבק המתמשך של גורמים בחסידות גור נגד לסרי אותו הם מגדירים "אובססיבי".

על פניו נראה כי המאבק מנוהל על ידי בכירים המשויכים לאופוזיציה בחסידות גור. אך אי התערבותו של סגן השר ליצמן בשלב זה, והבמה השבועית בעיתון 'המודיע' למתקפות נגד לסרי, מלמדות על גיבוי מוחלט מהדרגים הגבוהים בחסידות למאבק נגד לסרי.

המאבק האחרון נגד ראש העיר החל בעקבות הבעייתיות לכאורה בחוף הנפרד. רבני הקריות הוציאו בשבוע האחרון שני מכתבים בהם הבהירו כי החוף הנפרד עדיין אסור לרחצה בשל כך ש"החוף אינו נפרד עדיין אינו נפרד". אם תהיתם מה הסיבה? "ישנם קשיים להעמקת המחיצה עוד אל מעמקי הים".

יחיאל לסרי, ארכיון (Flash90)

את המאבק נגד לסרי מוביל מזכיר רבני הקריות הרב קונפונינצקי שסייר השבוע יחד עם הרבנים וחברי המועצה מאגודת ישראל בחוף הנפרד מספר פעמים. גורמים באגודת ישראל מתעקשים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי גם מקרב רבני הקריות ישנם רבנים שבדעתם היה לאשר את החוף הנפרד אך הם "בקלחת של מאבק פוליטי נגד לסרי באיצטלא של מאבק על הרחבת גבולות הצניעות". אומרים הגורמים.

כהוכחה לדבר, מציגים הגורמים את המתקפה החוזרת השבוע ב'המודיע' נגד ראש העיר יחיאל לסרי שם סוקר בהרחבה ביקור רבני הקריות בחוף. אלא שבביטאון 'המבשר' לא אפשרו את הכנסת הכתבה לאחר שהבינו כי יש סדקים במאבק נגד ראש העיר.

'המודיע' מקפיד להדגיש את מעורבותם של שר הפנים אריה דרעי ונציגו בעירייה סגן ראש העיר אבי אמסלם בכל הקשור לחוף הנפרד זאת לאחר שש"ס הראשונה להצהיר על תמיכה בראש העיר לסרי.

כך נכתב בעיתון השבוע: "המאמצים להעמקת המחיצה ושיפורים נוספים שנעשו בחוף בשבועיים האחרונים הינם בהשתדלותו המבורכת של שר הפנים הרב אריה דרעי ובסיוע ר' אברהם אמסלם ממ"ק ראש העיר. אולם לעת עתה כשעדיין לא הועמקה המחיצה כדרישת הרבנים - עדיין לא ניתן להכשיר את החוף". ציטוט הכתבה מעיתון 'המודיע'.

אלא שבש"ס לא מתרגשים מסיור רבני הקריות. יו"ר ש"ס באשדוד אבי אמסלם החליט לבדוק בעצמו באמצעות הדיין הגר"צ בוארון את כשרות החוף. השבוע ירד אמסלם יחד עם הרב בוארון לסיור בחוף הנפרד, לאחר מכן הוציא הרב בוארון מכתב והעניק את כשרותו למקום.

גורמי צניעות בעיר המזוהים עם גור אומרים ל'כיכר השבת' כי "הביאו את הרב בוארון לאמצע החוף, מקום שלא רואים את הבעיות". לדבריהם, קיימת התנגדות ספרדית לאישור שניתן לחוף על ידי הרב בוארון.

גורמים באג"י מסכמים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי על פי המצב הנוכחי פיצול חרדי הוא בלתי נמנע. "בעוד חסידות גור תתמוך באחד המועמדים הנגדיים ללסרי, יתר החסידויות יתמכו בראש העיר המכהן" העריך גורם חרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר