סוף לסערה הפנים ספרדית

הגר"מ צדקה נועד בחשאיות עם נשיא המועצת הגר"ש כהן

ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגר"מ צדקה נועד עם נשיא המועצת הגר"ש כהן • הגר"ש פירט את סעיפי החוק ועמדת המועצת. הגר"מ הדגיש כי בעצרת לא הייתה כוונה לערער על הנהגת המועצת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן והגר"מ צדקה, הבוקר (צילום: "כיכר השבת")

פרסום ראשון: פגישה ייחודית וחשאית של הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת 'פורת יוסף' במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן, בישיבת 'פורת יוסף' בעיר העתיקה, שמה קץ לאי ההבנות סביב מתווה הגיוס החדש.

ל"כיכר השבת" נודע, כי הפגישה שהתקיימה הבוקר (שישי), ארכה שעה ארוכה, במהלכה פרש נשיא המועצת בפני הגר"מ צדקה את כל פרטי החוק המוצע ואת עמדת מועצת חכמי התורה בנושא המתנגדת לחוק, אך דוגלת לצד זה להימנעות משבירת כלים לאור הנקודות החיוביות בו. חכם שלום הבהיר, כי הוא עוקב מקרוב אחרי נציגי הציבור שאינם זזים מהנחיותיו וכל פעולתם היא על דעתו.

לדברי גורמים המעורים בפגישה, הגר"מ צדקה הבהיר, כי לא הייתה בעצרת התפילה בציונו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שום כוונה לערער על הנהגת מועצת חכמי התורה בראשות נשיא המועצת או על החלטתם, אלא רק "חיזוק ותחינה להעביר את כוונתם של אותם המבקשים לגייס את לומדי התורה".

לדברי הגורמים, סוכם כי הגר"מ צדקה יבהיר לכל אנשי שלומו, כי כל עניין המצריך בירור מעתה והילך יוברר אך ורק בין הרבנים ואין לציבור ולמי שמנסים לפלג כל חלק בזה, "מי מהציבור שיפעל בנושא, מקומו יהיה מחוץ למחנה".

כמו כן, ל"כיכר השבת" נודע כי יוזם הפגישה המשותפת הוא הגאון רבי שמואל בצלאל, מראשי ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, שהבין את הצורך הדחוף להבהיר לציבור שאין מחלוקות וכי כל ענייני ההנהגה מתואמים בין הרבנים בלבד. הגר"ש בצלאל נועד עם הגר"מ צדקה אתמול לפגישה חשאית בה הובהרו עיקרי הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר