דרמה

אין פתרון: מערך הכשרות בישראל תחת סכנה

מערך הכשרות בישראל נמצא בסכנה לאחר שהמדינה לא אישרה את ניתוק היחסים בין המשגיחים לבתי עסק - לדרישת בג"צ, למרות שמועצת הרבנות אישרה את הסעיף (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
משגיח כשרות. אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

מערך הכשרות בישראל בסכנה: לפני כשנה פסלו שופטי בג"צ את המצב בו משגיחי הכשרות מקבלים את השכר ישירות מבעלי העסק, וזה בשל החשש שהמצב יוביל למעשים פליליים. אך, שנה לאחר מכן, ושבוע לאחר המועד האחרון, טרם נמצא הפתרון.

על פי הדיווח ב'כאן', המדינה צפויה להודיע לבג"צ כי טרם נמצא פתרון לנושא, וזה לאחר שהממשלה לא אשרה את הפרדת היחסים בין המשגיחים לבעלי העסק. המשמעות: "אם לא תהיה דרמה של הרגע האחרון והממשלה תאשר או שתתקבל ארכה - העסקתם של משגיחי כשרות תהיה בלתי חוקית וכשרותם של אלפי בתי עסק בסכנה".

יצוין, כפי שדווח ב'כיכר השבת', מועצת הרבנות הראשית אישרה את הסעיף של יחסי 'משגיח מושגח', כך שהמשגיחים יעבו אצל חברת כוח אדם ממנה יקבלו את השכר. אך המשכיחים מתנגדים למתווה ואף הכריזו כי יצאו לשביתה והפגנות. כאמור, עד כה הממשלה לא אישרה הצעת חוק שתסדיר את המצב.

חשיפת "כיכר השבת", בחודש השבוע

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מתווה הכשרות קרס לאחר שהרבנים החתומים על המתווה חזרו בהם. מה שהוביל למצב שמתווה הכשרות לא עלה להצבעה במועצת הרבנות, מלבד סעיף 'משגיח-מושגח'.

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הסביר בישיבת המועצת: "היות ונבצר מעמיתי הראש"ל הרב יוסף נשיא בית הדין הרבני הגדול, ומי שאמור לכהן כנשיא מועצת הרה"ר בעוד כחודש ימים, להשתתף בישיבה זו, איני מעלה את הנושא לדיון היום. אני מעביר את נושא התקנון לפתחו של הנשיא הנכנס.

"בעניין יישום מתווה הכשרות, היות והוא יחל בפועל בתקופת כהונת הנשיא הנכנס, וענייני הכשרות תהיינה תחת סמכותו, איני מוצא כראוי לקבל החלטה שנוגעת לתפקידו. על כן אני לא מעלה לדיון גם את נושא מתווה הכשרות, זאת, למעט פרט אחד מהמתווה, נושא שעניינו ביטול הזיקה שבין המשגיח למושגח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר