המשאל שפגע

ראש העיר הנבוך: "אולי החרדים לא מבינים מה זה סקר"

ראש עיריית צפת אילן שוחט מסביר ל'כיכר השבת' מדוע קרא לתומכיו במירוצו לקדנציה נוספת, בבחירות המקומיות, לא להשתתף בסקר שהתפרסם לאחרונה במקומון חרדי (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המועמדים לראשות העיר צפת. במרכז, שוחט (צילום: מתוך 'צפת בתנופה')

מערכת הבחירות הסוערת לראשות העיר צפת, יצרה התנגשות חזיתית בין ראש העיר אילן שוחט לבין המקומון החרדי המוכר 'צפת בתנופה'.

בעיתון, שיצא בסוף השבוע האחרון, פורסם סקר לקראת הבחירות, בו הוצגו חמישה מועמדים פוטנציאלים לראשות העיר: אילן שוחט, נחמן גלבך, אליעזר לזר, ישי מימון ושוקי אוחנה. הקוראים התבקשו להתקשר למספר טלפון שהופיע בידיעה, ולבחור במועמד שלהם.

אלא שראש העיר לא אהב את הסקר, בצורה בה הוא הוצג, והחליט לצאת למתקפה נגד המקומון, וקרא לא לשתף פעולה עם הסקר: "חברים יקרים", כתב שוחט בדף הפיסבוק שלו. "אני מבקש מכל תומכי לא לשתף פעולה בשאלון זה. מדובר במסע מתוזמן של בעלי עניין שרוצים לבלבל ולחמם את המערכת. כל סקר שמפורסם, מחויב על פי חוק לעמוד בקריטריונים, ולכן אל תאמינו לחצאי אמיתות ושאלונים מפוברקים".

נתן דגן, מו"ל 'צפת בתנופה', אומר ל"כיכר השבת" בתגובה: "מה כל כך מלחיץ את שוחט? הרי לדבריו 'כל' הציבור החרדי בצפת מלוכד סביבו?... איך שלא יהיה, הרעיון גאוני: אתה מוציא קריאה לתומכים שלך שלא לשתף פעולה עם הסקר, ואתה חוסך לעצמך מבוכה הגדולה בשעת פרסות התוצאות. רק חבל שאבי גבאי לא חשב על הרעיון, ככה הסקרים לא היו מביכים אותו".

"יודעים מי אמר לאחרונה את המשפט 'תושבי צפת אינם טיפשים ובטח שלא גדלו על עצים'? ניחשתם נכון, אילן שוחט", מסיים מו"ל המקומון הצפתי בציניות.

ראש העירייה מצדו מסביר ל"כיכר השבת": "זה בכלל לא סקר. זה מספר טלפון שצריך להתקשר אליו. אנחנו לא יכולים לדעת מי מתקשר, מאיפה מתקשרים".

"אני יודע מבפנים...", הוסיף שוחט, "כי מדובר במניפולציה ובקבוצה מסוימת שרוצה להריץ מועמד מסוים, ורוצה להציג מצג שווא ואחיזת עיניים בקרב הציבור. יש חברות שמתמחות בסקרים. לא כל אחד יכול לעשות סקר. רוצים לעבוד על הציבור? אני לא משחק בזה. אולי בציבור החרדי לא מבינים מה זה סקר, אז קל יותר לעבוד עליהם. אני אגיד את האמת, לאורך כל הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר