'מתווה הכשרות' אושר

כחלון: "תמיד דרעי מנצח. לא משנה מה יהיה"

חשיפת 'כיכר השבת': מתווה הכשרות, המסדיר בעיקר את היחסים בין המשגיחים למושגחים, אושר בישיבת הממשלה למרות התנגדות מסוימת של משרד האוצר, והשר כחלון סיכם בתגובה מקורית (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דרעי (צילום: Hadas Parush/Flash90)

חשיפת "כיכר השבת": הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את 'מתווה הכשרות', בעקבות המשא ומתן שהתקיים הלילה בין לשכת יו"ר ש"ס השר דרעי לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

בדבריו בדיון, אמר דרעי בין היתר: "משגיחי הכשרות הם האנשים הכי שקופים במדינה, ולא ניתן לפגוע בתנאי שכרם על ידי חברות כוח אדם".

יצוין, כי להחלטה קדמה מיני-דרמה, כאשר במשרד האוצר הביעו התנגדות לסעיף 2 שקובע שיש לקיים משא ומתן עם ארגוני משגיחי הכשרות, אך לבסוף גם סעיף זה אושר.

שר האוצר משה כחלון התייחס בישיבת הממשלה למתווה שהוביל דרעי, ואמר: "תמיד דרעי מנצח, לא משנה מה יהיה. 'הארכות', 'פנדלים' - בסוף הוא מנצח".

בהצעה שאושרה, ושנועדה בעיקר להסדיר את יחסי משגיח-מושגח, נכתב בין היתר: "להטיל על השר לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל להכין בתוך 60 יום תזכיר חוק שעניינו הפעלת מערך השגחת הכשרות בהתאם לעקרונות אותם אימצה מועצת הרבנות הראשית לישראל בהחלטתה האמורה המצורפת כנספח להחלטה זו לעניין ניתוק הזיקה בין משגיחי הכשרות ובתי העסק המושגחים על ידם".

חלק מנוסח ההחלטה שאושרה (צילום מסך)

עוד נכתב: ""להטיל על המשרד לשירותי דת, הרבנות הראשית לישראל, הממונה על השכר והממונה על התקציבים במשרד האוצר לקיים הידברות במהלך התקופה האמורה בסעיף 1 עם נציגי ההסתדרות ונציגות ועד המשגיחים לצורך בחינת צמצום הפגיעה בתנאי העסקת המשגיחים במסגרת המתווה האמור לעיל לרבות בחינת אפשרות העסקה ישירה כעובדי המועצות הדתיות במשק כספי סגור או באמצעות תאגיד ממשלתי או עירוני".

כזכור, בשבועות האחרונים, לאחר החלטת מועצת הרבנות הראשית להפריד את יחסי 'משגיח-מושגח', דרישה שהציבו שופטי בג"ץ לפני כשנה, הבינו בכירים במערכת המשפט כי מערך הכשרות בישראל נמצא תחת סכנה, שכן בג"ץ הורה לסיים את הרפורמה כבר לפני כשבוע, דבר שלא קרה. יתרה מזו, המדינה היתה צריכה להודיע רשמית לבג"ץ כי הממשלה לא מצאה פתרון.

אך כאמור, לבסוף, בעקבות המו"מ שנמשך אל תוך השעות הקטנות של ליל אמש, הושגו הסכמות שהובילו לאישור היום בממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר