הדרת החרדים בגבעת שמואל

דובר עיריית ב"ב: "זו עוינות לחרדים; דלתנו פתוחה לכולם"

בניגוד להחלטת עיריית גבעת שמואל לסגור את הפארקים בפני אורחים, דובר עיריית בני ברק מזמין את תושבי גבעת שמואל לבקר בבני ברק • "מדובר בעוינות למגזר החרדי, זו בושה", הוא אומר (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפארק בגבעת שמואל (צילום: גוגל מפות)

החלטת עיריית גבעת שמואל לחסום את הכניסה לפארקים רמון ואלקנה בפני אורחים ולאפשר רק כניסה עם כרטיסי תושב, בצעד שנתפס בעיני לא מעטים ככזה שנועד למנוע את כניסת החרדים מבני ברק, ממשיכה לעורר סערה.

עוד בנושא >>

מזכיר עיריית בני ברק ודוברה, אברהם טננבוים, מתייחס לראשונה לסערה בשיחה עם "כיכר השבת", ואומר כי "אם מישהו מתכוון לתושבי בני ברק, מדובר בעוינות למגזר החרדי, לא מבין מה ההגיון בזה. שיתביישו להם, זו עוינות כפשוטה. לא מבין מי חושב ככה. כנראה שמישהו חושב שם שזה הרוח של התושבים, וזו בושה".

טננבוים מציין כי "יש לנו פארקים משלנו. בעוד מספר שבועות נפתח בבני ברק בקריית הרצוג גינה גדולה בעלות של מיליון שקלים, ובעוד תקופת זמן נפתח מחדש את פינת החי בעלות של מיליוני שקלים".

"האם מישהו מאיתנו סבור לומר לתושבי גבעת שמואל לא להגיע לבקר בגינה ובפינת החי? אדרבה", מצהיר מזכיר העירייה ודוברה, "הדלת פתוחה לכולם, שיבואו לבקר בעיר התורה והחסידות".

לדבריו: "ברור שמדובר בצעד עויין וחסר כל רגישות אנושית, וצר מאוד שעירייה שכנה נוהגת כך, ואפי' אינה מעדכנת, קודם לכך, את העיר המדובר בה.

"בבני ברק ישנם גינות ופארקים רבים ויפים עם מתקני משחקים גדולים ומשוכללים. מייד לאחר תשעה באב יפתחו לציבור פארק ענק עם מתקנים מרשימים ברחוב נויפלד בשכונת קריית-הרצוג שבבני ברק, בסכום של למעלה ממליון שקלים ופארק החי בשכונת רמת אלחנן משופץ ומשודרג בסכומים של למעלה מ-7 מליון שקלים. ברם, עיריית בני ברק, בניגוד לעירייה שכנה, שבהתאם לדיווחים הולכת בדרך סלקטיבית, אינה נוהגת באופן חסר אנושיות שכזה, ואינה מונעת גם ממי שאינו תושב העיר להיכנס למתחמים שבתחום שיפוטה".

מזכיר העירייה מוסיף: "ישנם חמישה בתי"ס ממלכתיים דתיים בבני ברק-הישיבה התיכונית העירונית, שתי אולפנות לבנות בקריית הרצוג, בי"ס סגולה ובי"ס מוהליבר, שבהם תלמידים רבים תושבי גבעת שמאל, אך עיריית בני ברק אינה נוהגת בדרכים שליליות, ולא עשתה סלקציות למניעת כניסת תלמידים גבעת שמואל השכנה".

"האם עיריית גבעת שמואל חפצה שעיריית בני ברק תלך בדרכה?", סיים.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", עיריית גבעת שמואל הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה כי הכניסה לפארקים רמון ואלקנה תתאפשר רק לתושבים בעלי כרטיס תושב. "הודעה חשובה", נכתב בעמוד הפייסבוק, "משפחות יקרות, בימים הקרובים יקבלו משפחות עם ילדים, לתיבות הדואר -מעטפה ובה כרטיסי תושב רב-פעמיים. הכרטיסים ישמשו אתכם לצורך כניסה בשעות אחה"צ לגינות רמון ואלקנה (פארק החבלים) במהלך חופשת הקיץ ובמועדים שונים. בתוך המעטפה יש מכתב נלווה – אנא קראו אותו ושמרו את הכרטיסים".

התושבים המקומיים ברובם הגיבו בדף הפייסבוק בשמחה, כאשר חלקם אף ציינו בפירוש שזה הפתרון לבעיית תושבי בני ברק שמגיעים לגבעת שמואל. באחת התגובות אף נכתב: "מי צריך את הג'וקים השחורים מבני ברק".

מנגד, מספר תושבים הביעו אי נוחות מסגירת הפארקים וטענו כי מדובר בגזענות וטענו שאף הם עצמם מגיעים לפארקים בערים סמוכות. תושבת גבעת שמואל נוספת טענה כי היא רוצה שילדיה יכירו את תושבי בני ברק ולא רק את ילדי גבעת שמואל. במקביל, עשרות תגובות זועמות בקרב תושבי בני ברק הטוענים לגזענות ואפליה.

מעיריית גבעת שמואל נמסר ל'כיכר השבת' כי כל ההנחות יסוד שגויות ומוטעות. "לא סוגרים לתושבי בני ברק אלא לכל מי שלא תושב גבעת שמואל. הפארק יהיה סגור גם לתושבי תל אביב וגם קריית אונו. מלבד זאת מדובר בסך הכל על כמה שבועות שבהם במשך שעות אחר הצהריים הפארק יהיה סגור לתושבי ערים אחרות משום שיהיו פעילויות במיוחד לתושבי גבעת שמואל".

עוד נמסר: "אנחנו לא רמת גן שיש לנו את הפארק הלאומי ולא תל אביב שיש לה את פארק הירקון. מדובר בפארק של 4 דונם ורצינו לעשות פעילויות לתושבי העיר שיש להם כרטיסי תושב ואז יקבלו את הפעילות בחינם".

ההחלטה עוררה דיון וסערה. הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקדש והחינוך, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אם נכונה השמועה שסיבת סגירת גנים ציבוריים בגבעת שמואל זה כדי להדיר משם את תושבי העיר בני ברק השכנה, משום מה זה מזכיר ימים אפלים מתקופת גזירת 'תחום המושב' על היהודים ברוסיה בתקופת שלטון הצאר. מזכיר את אותם שלטים שנתלו בשנות השלושים במאה הקודמת, בגרמניה הנאצית, בכניסות לחנויות לפארקים 'הכניסה ליהודים וכלבים אסורה'".

"זה אלו שרוממות הדרה בגרונם וחרב פיפיות בידם...", תקף הרב בלוי. "חז"ל אומרים בפרקי אבות: 'אוי לרשע ואוי לשכנו', נקווה שפרנסי העיר גבעת שמואל יתעשתו במהרה ויבינו את המשגה שעשו ונוכל להמליץ עליהם את הפסוק במשלי: 'טוב שכן קרוב מאח רחוק'".

מנגד, תושב השכונה, יועץ התקשורת איציק סודרי, דווקא בירך על ההחלטה ואמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי זה "מצויין, טוב מאוד, אני בעד. כמובן אני סולד מהביטויים הגזעניים, אבל בהחלט מהלך נכון של העירייה. שזייברט יתחיל לבנות פארקים לתושבים שלו במקום כל היום להחנות באדום לבן".

סודרי הסביר את החלטת העירייה ואמר כי "תושבי גבעת שמואל וביניהם אני משלמים ארנונה גבוהה לעירעיה ומהכספים האלו בנו את הפארקים לרווחתם. לא יתכן שבכל חופש (פסח, חגים, קיץ) הפארקים שלנו יתמלאו באנשים שאינם תושבי העיר ולא יהיה אפשרות לתושבים המקומיים להנות מהפארקים. וכן, האורחים מבני ברק משאירים לכלוך נורא, טיטולים מסריחים, בקבוקים, שקיות ממתקים ועוד. שזייברט יתכבד ויבנה פארק לתושביו".

סודרי פנה לרב בלוי ותהה: "נניח ובבני ברק היו פארקים לתפארת ותושבות גבעת שמואל היו באות בהמוניהם לבלות שם עם חצאיות בלי גרביונים ושרוולים קצרים. איך היית מקבל את זה?".

בתגובה, אמר הרב בלוי כי "יחי ההבדל, האורחים מגבעת שמואל וכל האיזור מתקבלים בכבוד בעיר ב"ב. אבל לבוא לב"ב בלבוש לא הולם ולא צנוע, זה פגיעה בול באופי החינוכי של העיר. להתנגד לבוא לגבעת שמואל רק כי זה בלבוש חרדי, זה בא ממקום של שטנה. לצערינו הוא אשר אמרנו, ההסתה עובדת, חרדי זה שווה ערך למזהם רח"ל, כאשר זו סטיגמה שקרית בעליל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר