בעקבות 'כיכר השבת'

גפני מגיש הצעה לסדר נגד הדרת החרדים בגבעת שמואל

חבר הכנסת, משה גפני הגיש הצעה לסדר לדיון בעקבות החלטת עיריית 'גבעת שמואל' להפלות את החרדים ולאסור עליהם כניסה אל הגנים הציבוריים בשטחה. גם ח"כ אזולאי הצטרף לבקשה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פארק רמון בגבעת שמואל (צילום: גוגל מפות, מרים אלסטר - פלאש 90)

בעקבות חשיפת 'כיכר השבת' על אפליית הציבור החרדי תושבי בני ברק בפארקים בגבעת שמואל, הגיש יו"ר וועדת הכספים ח״כ משה גפני, הצעה לסדר לדיון במליאת הכנסת על התופעה החמורה של סגירת גני השעשועים לאזרחים שאינם תושבי העיר.

עוד בנושא >>

גפני הגיש הצעה לדיון על הפארקים בגבעת שמואל שנחסמו לתושבים מחוץ למקום, זאת בניגוד לחוק. ח״כ ינון אזולאי מש״ס, הצטרף אף הוא לבקשה להעלאת ההצעה לסדר, שתגיע למליאת הכנסת בימים הקרובים.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', החליטה עיריית גבעת שמואל לסגור במהלך שלושת השבועות של 'בין הזמנים' את הכניסה לגינות העיר, אך ורק עבור תושבי גבעת שמואל, שיצטרכו להציג כרטיס תושב בכניסה.

בקרב רבים מתושבי בני ברק התקבלה ההחלטה בכעס, שכן לטענתם מדובר באפליית ובהדרת חרדים.

ברשתות החברתיות אף נפוצו קללות ונאצות כלפי הציבור החרדי כאשר אחד המגיבים טען כי טוב עשתה עיריית גבעת שמואל שחסמה את הכניסה ל"ג׳וקים השחורים".

המחנך הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקדש והחינוך, אמר לכיכר השבת, כי "זה מזכיר ימים אפלים מתקופת גזירת "תחום המושב" על היהודים ברוסיה בתקופת שלטון הצאר או אותן שלטים שנתלו בשנות השלושים במאה הקודמת בגרמניה הנאצית בכניסות לחנויות לפארקים "הכניסה ליהודים וכלבים אסורה"".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים, אמר ל'כיכר השבת' כלפי עיריית גבעת שמואל: "שיתביישו להם, זו עוינות כפשוטה. לא מבין מי חושב ככה. כנראה שמישהו חושב שם שזה הרוח של התושבים וזו בושה".

מעיריית גבעת שמואל נמסר כי "מדובר במועדים ושעות מסוימות - שלושה שבועות בחופש הגדול, בין השעות 16:00-22:00 בלבד, בהן יתקיימו בגינה המדוברת פעילויות עירוניות לתושבי העיר. כל ניסיון לטענות מסוגים שונים הן משוללות יסוד ומיותרות, שכן בתקופה זו כל תושב עיר אחרת (מצפון ועד דרום) לא יוכל לקחת חלק בפעילות זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר