עצומה לזייברט

סערה ברמת אלחנן: עיריית ב"ב הזיזה את הכניסה למקווה

תושבי שכונת רמת אלחנן בבני ברק חותמים - בהוראת רבני השכונה - על עצומה לראש העיר, חנוך זייברט, בעקבות שיפוצים הנערכים במקווה השכונתי, הכוללים את הזזת פתח הכניסה למקווה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פתח הכניסה למקווה - כיום, והעצומה (צילום: גוגל מפות, כיכר השבת)

השכונה החרדית רמת אלחנן בבני ברק סוערת בימים אלו לאחר שנחשף דבר כוונת העירייה להעתיק את פתח המקווה המקומי בשכונה לכניסה אחרת פומבית יותר.

מתברר כי לרבנים ולעסקנים נודע שבמהלך השיפוצים שעורכת העירייה במקווה הטהרה, צפויים המהנדסים להעביר את הפתח לכיוון הגינה מה שעלול לגרום לבעיות של צניעות.

המקווה המקומי שוכן בפאתי השכונה, בין רמת אלחנן לרמת אהרון, בצמוד לרחוב אבני נזר, ולגינת המשחקים בשדרות רבי שמעון סירוקה.

בהוראת רבני השכונה, חבר המועצת המרא דאתרא הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הדיין הגאון רבי יהודה סילמן והגאון רבי מסעוד בן שמעון, נתלה בבית הכנסת בשכונה מכתב מיוחד הממוען לראש העיר חנוך זייברט, עליו חותמים תושבי השכונה, בו הוא מתבקש לפעול לשנוי מיקום פתח הכניסה והיציאה למקווה.

"אל מעלת כבוד ראש העיר הרב חנוך זייברט", נכתב במכתב, "אנו באים בזאת להודות על פעולותיך הרבות למען פיתוחה ושגשוגה של עירנו עיר התורה והחסידות בני ברק בכלל ורמת אלחנן בפרט, וביותר עכשיו שהנך דואג לרווחתנו בהרחבת המקווה ושכלולו".

בהמשך נכתב כי "היות ונודע לנו שעושים שינויים בדרכי הכניסה ולאחר עיון בתוכניות אנו רואים שהפתח יהיה מהצד הקרוב והנראה לגינה, שזה שונה מהעבר, על כן אנו פונים אל מעלת כבודו, שהינך מבין את התושבים וצרכיהם, שהפתח יהיה מרחוב השריונאים כבעבר".

בסיום המכתב מציינים כי "מכתב זה וניסוחו על דעת רבני השכונה". בסמוך לכך, נכתב לתושבים כי "על דעת רבני השכונה, היות והזמן קצר מאוד, הציבור מתבקש להזדרז לחתום ולא תהיה בכייה על העבר".

תגובת עיריית בני ברק לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר