ההדרה בגבעת שמואל

הח"כ ממרצ לצד החרדים: "אפלייה מכוערת ושנאת האחר"

ח"כ אילן גילאון ממרצ טוען להתנהלות עבריינית של עיריית גבעת שמואל בהדרת החרדים שמבוססת לדבריו על שנאת האחר • ביום רביעי תעלה ההצעה לסדר של הח"כים גפני, אזולאי וחנין (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ איל גילאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"אפלייה מכוערת, שנאת האחר והתנהלות עבריינית", כך מגדיר ח"כ אילן גילאון (מרצ) את הדרת החרדים מהפארקים בגבעת שמואל על ידי העירייה, במהלך שלושת השבועות של בין הזמנים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת". בתוך כך, נשיאות הכנסת אישרה להעלות ביום רביעי את ההצעה לסדר בנושא של הח"כים גפני, אזולאי וחנין.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר ח"כ גילאון כי "מדובר במקרה ברור של אפלייה מכוערת המתבססת על שנאת האחר. מבעד למסך התירוצים של עיריית גבעת שמואל, ניכר כי היא פועלת מתוך מטרה מכוונת למנוע ממשפחות חרדיות להגיע לפארקים שבשטחה".

הדרת חרדים • עוד בנושא >>

ח"כ אילן גילאון הוסיף ואמר כי "אני רואה בחומרה רבה את התנהלותה של העירייה ולמיטב ידיעתי מדובר בהתנהלות עבריינית הנוגדת את החוק. העובדה שהפארק ממוקם בשיטחה השיפוטי של העירייה, לא מאפשרת לה לעשות בו כבתוך שלה. זה שטח ציבורי ולא פרטי".

"אני קורא לראש עיריית גבעת שמואל לחזור בו לאלתר מההחלטתו", אומר גילאון.

במקביל, שיגר גילאון מכתב חריף לראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, תחת הכותרת: "אפליה מכוערת ובלתי חוקית כלפי תושבי בני ברק".

במכתבו, כותב גילאון: "אני פונה אליך בקשר לפרסום כי אינך מאפשר לתושבי העיר בני ברק להיכנס לפארקים וגנים ציבוריים בתחום השיפוט של עיריית גבעת שמואל שבראשותך. להתרשמותי מדובר במקרה ברור של אפליה מכוערת המתבססת על שנאת האחר".

בהמשך מכתבו הוא כותב: "אני רואה בחומרה רבה את התנהלות העירייה וקורא לך לבטל את ההחלטה באופן מידי. למיטב ידיעתי מדובר בהתנהלות עבריינית הנוגדת את החוק ובפעולה בחוסר סמכות. מדובר בהחלטה מפלה, שאיננה בסמכות בעירייה המייצרת אפליה לא מידתית כלפי תושבי האזור".

בתוך כך, בפעילותו ולדרישתו של סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר, הוסיפה נשיאות הכנסת לסדר היום ביום רביעי הקרוב, את נושא הגזענות והאפלייה בפארקים בגבעת שמואל, אותה הגישו חברי הכנסת משה גפני, ינון אזולאי ודב חנין, לאחר חשיפת הפרשה ב"כיכר השבת".

המכתב של ח"כ גילאון לראש עיריית גבעת שמואל

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", חבר-הכנסת דב חנין (הרשימה המשותפת) הצטרף להצעה לסדר בנושא, שהגיש יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אליו כבר הצטרף ח"כ ינון אזולאי מש"ס.

בשיחה עם "כיכר השבת", הסביר ח"כ דב חנין כי "הגזענות בחברה הישראלית היא מגפה, אסור להשלים איתה. לא כשמדובר בערבים, לא כשמדובר באתיופים ולא כשמדובר בחרדים. אם ניתן לה להתפשט היא תכלה את כולנו".

ח"כ חנין מוסיף ואומר כי "פארק הוא מרחב ציבורי ששייך לכולם, אסור להדיר ממנו אוכלוסיות. שיתוף הפעולה ביני לבין גפני בנושא התחיל מייד כשנבחרתי לכנסת, כבר אז העברנו יחד הצעת חוק האוסרת על אפליה והדרה בפארקים ציבוריים, אמשיך בדרך הזו עד שנמגר את התופעות הללו בכל מקום".

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', החליטה עיריית גבעת שמואל לסגור במהלך שלושת השבועות של 'בין הזמנים' את הכניסה לגינות העיר, ולאפשר כניסה רק לתושבי גבעת שמואל, בהצגת כרטיס תושב בכניסה. בקרב רבים מתושבי בני ברק כמו גם בקרב תושבים לא מעטים בגבעת שמואל, התקבלה ההחלטה בכעס, שכן לטענתם מדובר באפליית ובהדרת חרדים.

ברשתות החברתיות אף נפוצו קללות ונאצות כלפי הציבור החרדי כאשר אחד המגיבים טען כי טוב עשתה עיריית גבעת שמואל שחסמה את הכניסה ל"ג'וקים השחורים".

המחנך הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקדש והחינוך, אמר ל'כיכר השבת', כי "זה מזכיר ימים אפלים מתקופת גזירת "תחום המושב" על היהודים ברוסיה בתקופת שלטון הצאר או אותן שלטים שנתלו בשנות השלושים במאה הקודמת בגרמניה הנאצית בכניסות לחנויות לפארקים "הכניסה ליהודים וכלבים אסורה"".

מזכיר עיריית בני ברק ודוברה, אברהם טננבוים, אמר ל'כיכר השבת' על החלטת עיריית גבעת שמואל: "שיתביישו להם, זו עוינות כפשוטה. לא מבין מי חושב ככה. כנראה שמישהו חושב שם שזה הרוח של התושבים וזו בושה".

מעיריית גבעת שמואל נמסר כי "מדובר במועדים ושעות מסוימות - שלושה שבועות בחופש הגדול, בין השעות 16:00-22:00 בלבד, בהן יתקיימו בגינה המדוברת פעילויות עירוניות לתושבי העיר. כל ניסיון לטענות מסוגים שונים הן משוללות יסוד ומיותרות, שכן בתקופה זו כל תושב עיר אחרת (מצפון ועד דרום) לא יוכל לקחת חלק בפעילות זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר