סיקור ותיעוד

מסע הגאון רבי שמואל קמינצקי בשיקגו

מאות רבות מתושבי שיקגו, ליוו בהתרגשות את ביקורו המיוחד של הגאון רבי שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה וזקן חברי מועצת גדולי התורה, שהגיע למסע חיזוק • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מאות רבות מתושבי שיקגו, ליוו בהתרגשות את ביקורו המיוחד של הגאון רבי שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה וזקן חברי מועצת גדולי התורה, שהגיע למסע חיזוק לטובת ארגון "לב לאחים", לקראת עונת הרישום לשנת הלימודים החדשה.

ימים ספורים לפני הנסיעה התקבל בעיר מכתב מיוחד במינו, נכתב וחתום בידי גדולי הדור בארץ ישראל, מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שהביעו את התפעולתם ממסירות הנפש של הגאון רבי שמואל קמינצקי, וקראו לנדיבי עם בשיקגו לקבל פניו כראוי ובפרט כי הוא מגיע למען הארגון הקדוש שכל גדולי ישראל מעריכים כתנועה היסטורי וחיוב הזמן מוטל על כל אחד ואחד לתמוך בו כמיטב יכולתו.

המעמד התחיל בשעות אחר הצהריים בביקורו של הגר"ש בביתו של זקן ראשי הישיבות הגרא"ח לוין, שם נשא מנכ"ל לב לאחים סקירה על הפעילות.

לאחר מכן יצאו ביחד למעמד "כבוד התורה" ברחבת קרית ישיבת טעלז מול ביתו של ראש הישיבה הגאון רבי אברהם חיים לוין, חבר מועצת גדולי התורה, שבעקבות חולשתו כמעט לא יוצא מביתו ולא נאם ברבים יותר משנה.

הרחוב נסגר לתנועה על ידי המשטרה, מאות הילדים ותלמידי הישיבות פרצו בשיר שלא נפסק עד ששני הגדולים הזקנים עלו לבמה בו התיישבו עם עוד רבנים ובראשם הגאון רבי חיים דוב קעללער, ראש ישיבת טעלז, שבימי חורפו היה בעצמו אחד הפעילים בארץ ישראל וממקימי ארגון הפעילים באמריקה לפני יותר משישים שנה.

הרב נתן מולער, מנהל ישיבת תפארת צבי, הנחה את המעמד והדגיש שהוא קידוש שם שמים לראות המסירות נפש של גדולי ישראל למען הצלת ילדי ישראל בארץ ישראל הרחוקה כי אף שהם נמצאים בריחוק מקום, שפועם בקירבם קירוב לב והרגשת אחראיות לאחינו בני ישראל.

הגר"ש קמינצקי דיבר בדרכו הנעימה, העביר את מסרו לילדים הרבים שהיו נוכחים במעמד.

לפתע, למרות חולשתו ומכשיר ההנשמה, הגאון רבי אברהם חיים פנה לבנו, מנכ"ל הישיבה הגרי"ז הלוי וביקש לומר איזה מילים של ברכה.

לאחר מכן בשעות הערב התקבצו קהל ענק באוהל גדול שנערך ליד ביתו של המארח השנתי הרב נחי שבת.

שורה ארוכה עמדו בתור לתת שלום לגר"ש וכל רבני העיר הגיעו לקראת האורח הגדול ולהשתתף במגבית.

האירוע היה מוקדש לזכרו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, ובמהלכו הקרינו סרט מרגש של מרן זצ"ל משתתף ונואם במעמדים של לב לאחים.

אחרי דברי ברכה מהרב סורוצקין עמד הנואם הכבוד, רבי דניאל אשר קליינמן, מרא ד'אתרא של קהל נחלת דוד בפלטבוש ועורך סדרת ספרי "פסקי הלכות" של רבו הגאון רבי שמואל קמנצקי. הרב קליינמן ביקר לאחרונה בארץ ישראל והצטרף לפעילי לב לאחים לראות השטח והנעשה שמה. הציבור בשיקגו התעוררו מהתפעלותו של הרב קליינמן וממה שראה בלב לאחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר