הצהרה חד משמעית

ליברמן: "לא נסכים לשינוי פסיק בחוק הגיוס"

שר הביטחון מזים את התקווה החרדית כי יסכים להתפשר מעט ולשנות את הסעיפים הבעייתיים ב"חוק הגיוס" שאושר בקריאה ראשונה ומתגבש בימים אלו בוועדה מיוחדת בכנסת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של שר הביטחון (צילום: מתוך הפייסבוק של ישראל ביתנו)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בצהריים (שני) לדיונים סביב חוק הגיוס החדש, והצהיר כי לא יסכים לאף שינוי, ולו הקטן ביותר, בחוק הגיוס החדש.

לדברי ליברמן, בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, "עמדתנו היא מאוד מאוד ברורה: אנחנו לא מוכנים לשום תזוזה, לשום שינוי, לא מילה, לא אות, לא פסיק ולא נקודה בנושא חוק הגיוס. זה החוק הכי מאוזן וממלכתי, הכי טוב שאפשר להביא. חוק של מערכת הביטחון, לא חוק של אביגדור ליברמן או של מישהו אחר".

"לכן אנחנו נעמוד על כך שאת החוק הזה יביאו לאישור כפי שהוא, בניסוחו המקורי. אני חושב שבאמת אם אפשר וחייבים להוסיף, זה להיטיב עם אותם אנשים שמילאו את חובתם ושירתו שירות מלא בצה"ל".

"אני מתכוון לשני דברים", פירט שר הביטחון. "אחד זה תואר ראשון חינם לכל החיילים ששרתו שירות מלא. הסוגיה השנייה - ואנחנו גם נעמוד על זה שזה יהיה חלק מאותה חקיקה - פיקדון שחייבים לשחרר לכל מטרה בכל רגע נתון, קרי: כל חייל שמשתחרר יוכל לפרוע את הפיקדון לכל מטרה ובכל רגע נתון. אלו שתי התוספות. חייבים להסביר שאת אלו שכן שרתו, המדינה מציינת, מודה על כך וגם עושה צעדים מעשיים".

כזכור, מוקדם יותר התבטא ח"כ אורי מקלב נגד סעיף הסנקציות הכלכליות בחוק הגיוס, ואמר: "הפחתת התקציב צריכה להיות מאותם מחוייבי הגיוס, ולא מכל לומדי התורה".

ליברמן (צילום: Ben Dori/Flash90)

בתוך כך, שר הביטחון ליברמן התייחס לנושא רעידות האדמה הפוקדות את צפון הארץ, הנמצא גם תחת אחריות משרדו, ואמר: "אנחנו קצת שכחנו את ההיסטוריה. בחודש יוני שעבר נערך תרגיל רעידת האדמה הכי גדול שנעשה במדינת ישראל. גם הפקת לקחים נעשתה במשך חצי שנה ובינואר השנה פרסמנו מסקנות מאותו תרגיל ארצי בתקשורת.

"בעקבות זה, פיקוד העורף גיבש תוכנית רב שנתית להתמודדות ומוכנות של העורף הישראלי גם למצב חירום ביטחוני וגם לנושא רעידות אדמה. אחרי שגיבשנו את התוכנית הרב שנתית היא הועברה לאישור הקבינט. הקבינט היה אמור להתקיים לפני כשבועיים ובוטל ברגע האחרון. אנחנו עדיין מחכים לאותו קבינט, אותה ישיבה שתאשר תוכנית להתמודדות עם רעידות אדמה ושיפור מוכנות העורף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר