מכה לתרזה

שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון פורש מתפקידו

טלטלה בבריטניה: בוריס ג'ונסון, הפוליטיקאי הפופולרי שזכה לכינוי ה'טראמפ' של האנגלים בין היתר בשל מראהו ואופיו הסוער, פורש מתפקידו כשר החוץ • יחזור כראש ממשלה? (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ג'ונסון (צילום: shutterstock)

בוריס ג'ונסון, שר החוץ של בריטניה, התפטר היום (שני) מתפקידו הבכיר, ככל הנראה בשל המחלוקת בממשל הבריטי על תנאי הפרישה מהאיחוד האירופי, ה'ברקזיט'.

לשכת ראש הממשלה תרזה מיי דיווחה, כג'ונסון הגיש לה את מכתב ההתפטרות, והיא קיבלה את הצעד הדרמטי: "ראש הממשלה קיבלה אחר הצהריים את התפטרותו של בוריס ג'ונסון מתפקיד שר החוץ", נמסר מלשכתה. "ראש הממשלה מודה לבוריס על עבודתו. נודיע על מחליפו תוך זמן קצר".

עוד קודם, אמש, התפטר מהממשלה דיוויד דיוויס, השר הממונה על ה'ברקזיט', כאשר לפי הדיווחים בבריטניה הופעל לחץ כבד על ג'ונסון לפרוש מהממשלה מאז התפטרות זו של דיוויס.

כזכור, הפוליטיקאי הבריטי הפופולרי, שזכה לכינוי ה'טראמפ' של האנגלים בין היתר בשל מראהו ואופיו הסוער, היה זה שהנהיג את המחנה שקרא לבריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי, מהלך ה'ברקזיט', וניצח במשאל עם לפני שנתיים על החלטה זו.

פרישתו מדיעה זמן קצר לפני שראש הממשלה תרזה מיי נואמת בפרלמנט ואמורה להציג את תוכניתה החדשה שלה לפרישה מהאיחוד - התוכנית שיצרה את הסערה הפוליטית במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר