תביעה בארה"ב

הנהג לשעבר של טראמפ הגיש נגדו תביעה

נהגו הפרטי במשך 25 שנה של טראמפ, הגיש נגדו תביעה בביהמ"ש בטענה שלא קיבל כסף על שעות נוספות שעשה עבור טראמפ. הנהג הוחלף על ידי השירות החשאי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אנדראה הנקס, הבית הלבן)

כשאתה עשיר ומפורסם מגיעות גם התביעות: הנהג לשעבר של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תובע פיצויים מארגון טראמפ על שנים שבהן לטענתו, לא קיבל כסף על שעות נוספות. בתביעה שהגיש הנהג, נואל סינטרון, הוא אומר שהוא מרגיש מנוצל ושבמשך יותר מעשר שנים נדחתה בקשתו להעלאה משמעותית בשכר, זאת למרות שברור שאין שום מחויבות להעלות את שכרו גם לאחר שנות וותק.

בין טראמפ לסינטרון מערכת יחסים ארוכה במיוחד, הוא היה הנהג של טראמפ ומשפחתו במשך יותר מ-25 שנים. השירות החשאי החליף אותו כשטראמפ זכה בפריימריז הרפובליקניים ב-2016 ככל הנראה מטעמי ביטחון כדי להצמיד לטראמפ נהג המיומן בהימלטות בעת אירועים שונים.

בתביעה שהגיש הנהג המפוטר בניו יורק הוא דורש תשלום על יותר מ-3,000 שעות נוספות. "טראמפ הוא כביכול מיליארדר, אבל הוא לא נתן לנהג האישי שלו העלאה משמעותית במשך 12 שנה", נכתב בתביעה. מדובר בטענה שאינה מסתמכת על חיוב משפטי ויש בה טעם לפגם שכן כמות הונו של טראמפ אינה רלוונטית למחויבותו לבצע העלאת משכורת לעובדיו.

לפי עורכי דינו של הנהג לשעבר, הוא בדרך כלל עבד חמישה ימים בשבוע – מ-07:00 עד שכבר לא היה צורך בשירותיו. בכתב התביעה נכתב שבממוצע הוא עבד בין 50 ל-55 שעות בשבוע.

אחרי כמעט 20 שנה בתפקיד, בדצמבר 2010 קיבל סינטרון העלאה של 7,000 דולר והרוויח 75 אלף דולר בשנה – אבל רק אחרי שאיבד את הטבות הבריאות שלו – וחסך לטראמפ דמי ביטוח של כמעט 18 אלף דולר בשנה. לפי סינטרון בשש השנים האחרונות שלו בתפקיד הוא לא קיבל כלל כסף על שעות נוספות. יצוין כי השכר החציוני בארה"ב, כלומר שחצי מהעובדים מרוויחים פחות ממנו, עומד על 40 אלף דולר בשנה בלבד ובניו יורק הוא עומד על 52 אלף דולר בשנה. כך שנראה, ששכרו של הנהג היה נדיב באופן יחסי לשוק העבודה האמריקאי.

לפי התביעה, ההעלאה ב-2010 הייתה האחרונה שהוא קיבל, וטראמפ לא פיצה את הנהג שלו על ימי החופש והמחלה שצבר והחזיר לו על ההוצאות שהיו לו במהלך העבודה. עורכי דינו של סינטרון אומרים שהוא דורש מטראמפ פיצויים בסכום כולל של כ-350 אלף דולר – 178 אלף מהם על השעות הנוספות שהצטברו, לדבריו.

בתאגיד טראמפ אמרו שסינטרון קיבל לאורך השנים "משכורת נדיבה ובכפוף לחוק". מאז שטראמפ נכנס לתפקיד נשיא ארה"ב מנהלים את הארגון בניו, דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ, שכן הנשיא מחויב לפרוש מעסקיו הפרטיים לטובת התפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר