חשיפת "כיכר השבת"

דרעי הורה לבחון משפטית הדרת החרדים בגבעת שמואל

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הורה לצוות לשכתו לבחון משפטית את סגירת הפארקים הציבוריים בפני הציבור החרדי בעיר גבעת שמואל • דרעי: "עד בין הזמנים יימצא פתרון לסוגיה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי לצד הפארק בגבעת שמואל ( צילום: מארק ישראל סלם / פול. גוגל מפות )

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הורה לצוות משרדו לבחון משפטית את הדרת הציבור החרדי מהפארקים בגבעת שמואל, פרשה שמסעירה בימים אלו את הציבור החרדי ונחשפה לראשונה ב"כיכר השבת".

בלשכת השר דרעי ציינו ל"כיכר השבת" כי: "עם פרסום הדברים הנחה שר הפנים את צוות לשכתו לבחון את הסוגיה, הן מבחינה משפטית והן מבחינת מדיניות ולבוא בדברים עם ראש הרשות המקומית לטובת מציאת פתרון הולם לתושבים ולבאים בשעריה".

בלשכת דרעי מביעים תקווה כי הנושא יסודר , עוד קודם ל'בין הזמנים': "אנו סבורים שעד למועד האמור - תקופת בין הזמנים- יימצא פתרון לסוגיה המניח את הדעת לכל הדעות".

כזכור, הסערה החלה לאחר חשיפת "כיכר השבת" כי עיריית גבעת שמואל החליטה שמעתה ואילך תתאפשר כניסה לפארקים בעיר רק באמצעות "כרטיס תושב", מה שיגרום לכך שהכניסה לפארקים לתושבי בני ברק תחסם.

לאחר החשיפה, הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקדש והחינוך, התבטא בחריפות ואמר: "משום מה זה מזכיר ימים אפלים מתקופת גזירת 'תחום המושב' על היהודים ברוסיה בתקופת שלטון הצאר".

הרב בלוי בוחר בדוגמה נוספת וחריפה: "זה מזכיר את אותם שלטים שנתלו בשנות השלושים במאה הקודמת, בגרמניה הנאצית, בכניסות לחנויות לפארקים 'הכניסה ליהודים וכלבים אסורה'".

מנגד, תושב העיר ודובר ש"ס לשעבר, יצחק סודרי טען: "מצויין, טוב מאוד, אני בעד. כמובן אני סולד מהביטויים הגזעניים, אבל בהחלט מהלך נכון של העירייה. שזייברט יתחיל לבנות פארקים לתושבים שלו במקום כל היום להחנות באדום לבן".

מי שיצא להגנת החרדים היה ח"כ אילן גלאון, יו"ר סיעת מר"צ, שאמר ל"כיכר השבת": "מדובר במקרה ברור של אפלייה מכוערת המתבססת על שנאת האחר. מבעד למסך התירוצים של עיריית גבעת שמואל, ניכר כי היא פועלת מתוך מטרה מכוונת למנוע ממשפחות חרדיות להגיע לפארקים שבשטחה".

בעירייה דחו את הטענות ומסרו ל"כיכר השבת": "לא סוגרים לתושבי בני ברק אלא לכל מי שלא תושב גבעת שמואל. הפארק יהיה סגור גם לתושבי תל אביב וגם קריית אונו. מלבד זאת מדובר בסך הכל על כמה שבועות שבהם במשך שעות אחר הצהריים הפארק יהיה סגור לתושבי ערים אחרות משום שיהיו פעילויות במיוחד לתושבי גבעת שמואל".

עוד נמסר: "אנחנו לא רמת גן שיש לנו את הפארק הלאומי ולא תל אביב שיש לה את פארק הירקון. מדובר בפארק של 4 דונם ורצינו לעשות פעילויות לתושבי העיר שיש להם כרטיסי תושב ואז יקבלו את הפעילות בחינם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר