בסיור בגולן

ליברמן: "יש מאמץ להקים תשתית טרור ברמת הגולן"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר במהלך היממה האחרונה ברמת הגולן וחשף כי זוהה "מאמץ של גורמים תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור ברמת הגולן הסורי" • צפו (צבא)

(צילום וידאו: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון; תמונות: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר במהלך היממה האחרונה ברמת הגולן ונפגש עם אלוף פיקוד הצפון ומפקדי האוגדות אמר הבוקר (שלישי) כי "אנחנו מזהים את המאמץ של גורמים תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור ברמת הגולן הסורי".

"אני נמצא פה בגזרה מאתמול בערב אצל אלוף פיקוד הצפון ומפקדי האוגדות", פתח ליברמן, "אני חייב לציין שמאוד התרשמתי מהמוכנות של כוחותינו, גם מהבנת האירועים ובאמת מגיע פה שאפו לצה"ל, שאפו לצבא הגנה לישראל על כל המוכנות".

ליברמן התייחס לפליטים ואמר כי "סיירנו לאורך הגבול וראינו את האוהלים של הפליטים הסורים. אנחנו מוכנים להעניק כל סיוע הומניטרי ואנחנו לא מוכנים לקבל שום פליט בשטחנו".

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

באשר לנוכחות חיילים סורים אמר ליברמן כי "הבהרתי פה גם למפקדים וגם לנציגי אונדו"ף, מבחינתינו כל כניסה של כוח סורי לאזור חיץ, כל חייל סורי שימצא באזור החיץ, מסכן את נפשו. גם לגבי הרצועות הנוספות, גם שם נקפיד על קוצו של יוד על ההרכב ועל כמות היקף הכוחות בהתאם לאותו הסכם של 74'".

"דבר נוסף שאנחנו מזהים זה גורמים שמזוהים עם כוחות הציר, את המאמץ שלהם תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור פה ברמת הגולן הסורי", חשף ליברמן, "המאמץ הזה להקמת תשתית טרור תחת חסות המשטר מבחינתנו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו נפעל בעוצמה נגד כל תשתית טרור שאנחנו נראה ונזהה פה באזור. מבחינתנו המשטר הוא האחראי והוא גם יישא באחריות וגם ישלם מחיר כבד על עצם שיתוף הפעולה עם גורמי הציר ועל שיתוף הפעולה של המאמץ שלהם להקים פה תשתיות טרור".

"אני לא רוצה לפרט מעבר למה שאמרתי. אנחנו מזהים התארגנות, מאמץ של הכוחות המזוהים עם הציר להקים פה תשתית טרור ואנחנו נחושים לא לאפשר את זה נקודה. כל אחד יישא פה באחריות וכל אחד ישלם את המחיר, כולל המשטר", איים ליברמן.

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

על הנוכחות האיראנית בסוריה, הבהיר שר הביטחון כי "עצם הנוכחות האיראנית בסוריה מבחינתנו זה דבר בלתי סביר. אנחנו לא מוכנים לקבל נוכחות איראנית בסוריה בשום מקום וכמו שבוודאי שמעת לא פעם, אנחנו נפעל נגד כל התבססות איראנית בסוריה. לגבי נסיגה של 40 ק"מ או 80 ק"מ, זה לא משנה. לכן אנחנו ברגע שמזהים נוכחות איראנית פועלים וככה זה גם יימשך".

ליברמן התייחס לסגירת מעבר כרם שלום כתגובה למאות עפיפוני התבערה שמשגרים מחבלים מעזה ואמר כי "מה שעובר בכרם שלום זה מזון ותרופות, זה הכל. יתר הדברים לא יעברו. אתה יודע, ההחלטה התקבלה אתמול, רק מהיום מתחילים ליישם ואני מקווה שזה מסר שנקלט אצל ראשי החמאס ונראה הפסקה מידית בכל ההצתות, הבלונים והפרובוקציות שראינו לא רק בשלושה חודשים אחרונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר