מכתב הבהרה

הרב נבנצאל נגד הסמכת יועצות הלכתיות

הגאון רבי אביגדור נבנצל, רבה של ירושלים העתיקה, יוצא במכתב בו הוא חוזר מדברי הברכה שמסר לארגון המכשיר יועצות הלכתיות ומבהיר את התנגדותו לכך • המכתב (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב נבנצאל (צילום: משה גולדשטיין)

בימים האחרונים יצא הגאון רבי אביגדור נבנצל, רבה של ירושלים העתיקה, במכתב בו הוא חוזר מדברי הברכה שכתב לספר "נשמת הבית" זאת מאחר והספר נותן גושפנקא לנשים להורות הוראה בישראל וגם מעודד עיסוק נשים בלימוד תורה שבעל פה, דבר המנוגד לדעת חז"ל.

לפני תקופה יצא לאור ספר בשם "נשמת הבית" אשר בו משיבות יועצות הלכתיות מטעם מדרשת "נשמת" על שאלות בעניני משפחה. בראשית הספר התנוסס לתפארה מכתבו של הרב נבנצל.

כעת, כאמור, חוזר בו הרב ממכתב הברכה שכתב לספר, כאשר בד בבד, מדגיש כי למרות שכנראה כוונת העוסקות בדבר לטובה, בכל זאת אינו יכול להסכים לדברים.

להלן נוסח המכתב המלא אותו שיגר בימים האחרונים הרב נבנצל, ליו"ר מדרשת "נשמת" הרב יעקב ורהפטיג, בו הוא מנמק באריכות מדוע בחר להימלך ממכתב הברכה אותו כתב בעבר:

"אחרי שבעבר כתבתי מכתב לספר "נשמת הבית" ובו שיבחתי את מכון "נשמת", בהתבוננות חוזרת נמלכתי שלמרות שכוונת העורכות והעוסקות בדברים לטובה, איני יכול להסכים לדברים.

"ברור שאשה, גם בעלת מאגר מידע רחב אין ראוי לה להורות הוראה בישראל, גם אם מטרת הספר במקור היתה לעזור לשואלות לזהות מהי שאלה, אך לבסוף הספר בעוסקו עם דעות שונות, נותן הכרעות הלכתיות המזקיקות התייחסות של חכם, דבר שאינו מסור לידן. בנוסף יש בעיסוק המכון תמיכה בלימוד תורה שבע"פ לנשים, מה שמנוגד לדעת חז"ל.

"לכן אין רשות להשתמש ולפרסם את המכתב שנתתי בעבר ועמכם הסליחה".

הרב מסיים בדברי ברכה: "תזכו לחזק רק בתים נאמנים, ולראות במהרה בימינו בבנין הבית הגדול והקדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר