התקיפה שתועדה

קצין המשטרה הודה שהיכה מפגינים חרדים והורשע

רפ"ק עידו קציר, הקצין שתועד מכה באכזריות מפגינים חרדים בכמה אירועים בעבר, הודה בבית המשפט במעשיו אלו, והורשע. במקביל, בקרוב תחל התביעה האזרחית נגדו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רפ"ק עידו קציר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בבית המשפט בירושלים, הורשע היום (שלישי) קצין המשטרה עידו קציר בהכאת מפגינים חרדים, בין היתר לאחר שהודה במיוחס לו.

כזכור, רב-פקד קציר תועד כיצד הוא מכה נמרצות את אחד מהמפגינים החרדים, מה שקידם את הגשת כתב האישום נגדו והוביל כאמור בסוף להרשעתו.

בכתב האישום שהגישה נגדו הפרקליטות תואר, כיצד באחד המקרים היכה הקצין צעיר בן 17 במהלך הפגנה, ובהפגנה אחרת שהתקיימה חודשים לאחר מכן - בעט הקצין במספר אנשים שהשתתפו בהפגנה.

במקביל, ל'כיכר השבת' נודע, כי בשבוע הבא יחלו הדיונים בתביעה האזרחית - בשונה מזו הפלילית - שהגישו המפגינים המוכים נגד קציר, באמצעו עורך הדין איתמר בן גביר.

"בתאריך 17/01/2017, בשעה 19:30 או בסמוך לכך", נכתב כזכור בכתב האישום נגד הקצין, "נערכה הפגנה בכיכר השבת בירושלים, הנמצאת בצומת הרחובות ישעיהו ומלכי ישראל. בהפגנה השתתפו אנשים הנמנים על האוכלוסייה החרדית ובמהלכה נחסמו צירי התנועה".

"בתאריך ובשעה האמורים עבר במקום אלכסנדר שפירא, יליד שנת 2000 (להלן: 'המתלונן'), ושמע את אחד המפגינים צועק לעבר שוטר יס"מ אתיופי שהיה במקום 'כושי לך הביתה'. הנאשם, שסבר כי המתלונן הוא זה שצעק, תפס את המתלונן והובילו למקום צדדי, שם הנאשם הכה בידו השמאלית בפניו של המתלונן וכתוצאה מכך נפלה המגבעת מראשו של המתלונן. המתלונן הוריד את משקפיו משום שחשש כי הם יישברו, ואז הנאשם הלם בשנית בפניו של המתלונן, תוך שצעק לעברו 'הבנת?!'".

תיעוד אחת התקיפות (צילום: שלומי טריכטר)

האירוע השני התרחש לפני חמשה חודשים בהפגנת 'הפלג' בצומת מלכי ישראל. על פי כתב האישום, "נאשם, שהיה במקום במסגרת תפקידו יחד עם שוטרים נוספים, פיזר את המפגינים תוך שנאלץ להשתמש בכוח. במהלך העצרת, המפגינים התנגדו באופן אקטיבי להוראות השוטרים וסירבו לעזוב את המקום, וכן דחפו את השוטרים ובעטו בהם. כמו כן נזרקו לעבר השוטרים אבנים, קרשים ובקבוקים. במהלך העצרת נחבל הנאשם".

"במהלך העצרת", נטען בכתב האישום, "הנאשם ניסה לבעוט לעבר פלג גופו העליון של מפגין, שזהותו אינה ידועה למאשימה, כאשר האחרון נשכב על הכביש ונגרר ע"י שוטרים לכיוון אי תנועה".

עוד נכתב בכתב האישום: "כמו כן, הנאשם בעט באמצעות ברכו לעבר גבו של מפגין אחר, שזהותו אינה ידועה למאשימה, כאשר האחרון נשכב על הכביש. עוד במהלך העצרת בעט הנאשם לעבר גבו של מפגין נוסף, שזהותו אינה ידועה למאשימה, בעוד המפגין שרוע על הכביש ומספר שוטרים מנסים לפנותו משם".

עו"ד איתמר בן גביר, מגיש התביעה האזרחית נגד הקצין האלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash909)

עו"ד איתמר בן גביר אומר ל'כיכר השבת' לאחר ההרשעה: "אני מביע סיפוק מכך שכתוצאה מתלונתינו, מח"ש החלו לחקור והגישו כתב אישום נגד הקצין. מרשי כמובן לא מסתפק בכך, ואנו דורשים פיצוי כספי. יידע כל שוטר וקצין, שאסור לפגוע בחרדים, באשר הם חרדים, וכל פגיעה כזאת תתקל בתלונות, תביעות וכן הלאה. דמם של החרדים לא יהיה הפקר".

מארגון הל"ם, ששם לעצמו מטרה למגר את האלימות המשטרתית בשכונות החרדיות, ואנשיו פעלו לאיתור קרוביו של המתלונן כדי שהם ישכנעו אותו להגיש תלונה במח"ש, נמסר: "אנו מקווים כי הרשעה זו תשפיע על שוטרים אחרים, שאולי ימנעו מלפעול באלימות בניגוד לחוק. נמשיך לעקוב, ולעודד לתעד אלימות משטרתית, ולגרום שאלה יועמדו לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר