דרישה מקוממת

חברת המגורים לדיירים: 'תסירו את המזוזות מפתחי הבתים'

פונסייר ברז', חברת נדל"ן המנהלת מתחם של דירות להשכרה בצרפת, הורתה למשפחה יהודית להוריד מפתח דירתה את המזוזה • סיבה לעלות מצרפת לארץ ישראל? (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פונסייר ברז', חברת ניהול נדל"ן השולטת במתחמי דירות להשכרה בצרפת, הורתה למשפחה יהודית להוריד את המזוזה מפתח דירתה שבאחד המתחמים, כך דווח ב-JTA.

משפחת סעדה מתגוררת במתחם דירות להשכרה בעיר מונטפלייר שבדרום צרפת, וכמו כל משפחה יהודית התקינה מזוזה בצידו החיצוני של הפתח כנדרש על פי ההלכה. אך מסתבר שחברת המגורים לא אהבה את הרעיון.

במכתב ששלחה פונסייר ברז' למשפחה, נאמר כי במהלך סיור שערכו נציגי החברה במבנה ב-5 ליולי, "התגלתה מזוזה בפתח דירתכם". המכתב, שנמסר למשפחה כבר למחרת הסיור, הבהיר כי לפי המדיניות, אין לדיירים רשות להוציא פריטים אל מחוץ לדירה, ולכן על משפחת סעדה להכניס את מזוזתה הביתה.

מונטיפלייר, צרפת (צילום: Shutterstock)

לכאורה נשמע במדיניות ברורה וקבועה ללא קשר לאנטישמיות, אך דיווחים מעלים כי דיירים אחרים מוציאים אל מחוץ לדירתם פריטים כמו שטיחונים, ואף אחד מהם לא ננזף או התבקש להסיר את חפציו.

יצויין כי לפי פרסום של אתר יורוניוז בשבוע שעבר, בקהילה היהודית בצרפת יש ששוקלים לעלות ארצה בעקבות ריבוי האנטישמיות במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר