בעקבות "כיכר השבת"

הגינות בגבעת שמואל יפתחו לכולם; 9 גינות חדשות בב"ב

חשיפת "כיכר השבת" על הדרת החרדים בגבעת שמואל הובילה את השר דרעי להצגת פתרון משולב - פתיחת הגינות לכל הציבור, למעט חלק מהמתקנים, והקמת תשע גינות חדשות בבני ברק (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
פארק רמון. ארכיון (צילום: גוגל מפות)

הסערה הגדולה שפרצה בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על הדרת החרדים מבני ברק, משני פארקים בגבעת שמואל, הובילה לשני פתרונות מרכזיים: הראשון - שהגינות ייפתחו לכולם למעט אי אלו מתקנים שישמשו את התושבים המקומיים, והשני - שיוקמו תשע גינות חדשות בבני ברק.

הבוקר (רביעי) שוחח שר הפנים אריה דרעי עם ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני והגיע איתו לסיכום כי בניגוד לכוונה הראשונית לסגור לחלוטין את פארק רמון ופארק אלקנה עבור אזרחים שאינם תושבי גבעת שמואל, הרי שהפארקים יישארו פתוחים לכלל הציבור.

הדרת החרדים • חשיפת 'כיכר השבת' >>

יחד עם זאת, לאחר שראש העיר הציג בפני השר דרעי את המורכבות בשל עומס המבקרים הרב בגינות, סוכם כי הגינות כאמור תהיינה פתוחות לכל הקהל ללא הגבלה אך חלק ממתקני הגן יוקצו לטובת תושבי גבעת שמואל שיוכלו להשתמש בהם בעת הצגת כרטיס תושב, וזאת כדי לאפשר לתושבי גבעת שמואל לקבל שירותים נאותים על ידי העירייה.

במקביל, פעל השר דרעי לטובת תושבי בני ברק, ובימים אלה אישר הקמתן של 9 גינות חדשות בבני ברק מתקציב משרד הנגב והגליל. מדובר בגינות חדשות עם מתקנים מתקדמים שיוקמו לרווחת תושבי העיר.

כזכור, הסערה פרצה לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" דבר הדרת החרדים בגבעת שמואל לאחר שהעירייה הודיע כי הכניסה לפארקים רמון ואלקנה תתאפשר רק לתושבים בעלי כרטיס תושב.

"משפחות יקרות, בימים הקרובים יקבלו משפחות עם ילדים, לתיבות הדואר -מעטפה ובה כרטיסי תושב רב-פעמיים. הכרטיסים ישמשו אתכם לצורך כניסה בשעות אחה"צ לגינות רמון ואלקנה (פארק החבלים) במהלך חופשת הקיץ ובמועדים שונים. בתוך המעטפה יש מכתב נלווה – אנא קראו אותו ושמרו את הכרטיסים", לשון הודעת העירייה.

התושבים המקומיים ברובם הגיבו בדף הפייסבוק בשמחה, כאשר חלקם אף ציינו בפירוש שזה הפתרון לבעיית תושבי בני ברק שמגיעים לגבעת שמואל. באחת התגובות אף נכתב: "מי צריך את הג'וקים השחורים מבני ברק".

מנגד, מספר תושבים הביעו אי נוחות מסגירת הפארקים וטענו כי מדובר בגזענות וטענו שאף הם עצמם מגיעים לפארקים בערים סמוכות. תושבת גבעת שמואל נוספת טענה כי היא רוצה שילדיה יכירו את תושבי בני ברק ולא רק את ילדי גבעת שמואל. במקביל, עשרות תגובות זועמות בקרב תושבי בני ברק הטוענים לגזענות ואפליה.

מעיריית גבעת שמואל נמסר כי "מדובר במועדים ושעות מסוימות - שלושה שבועות בחופש הגדול, בין השעות 16:00-22:00 בלבד, בהן יתקיימו בגינה המדוברת פעילויות עירוניות לתושבי העיר. כל ניסיון לטענות מסוגים שונים הן משוללות יסוד ומיותרות, שכן בתקופה זו כל תושב עיר אחרת (מצפון ועד דרום) לא יוכל לקחת חלק בפעילות זו".

בעקבות הסערה שפרצה הזדרז יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני להגיש הצעה לסדר בנושא אליו הצטרפו בהמשך חברי הכנסת ינון אזולאי, דב חנין ואילן גילאון, שמחו כולם על הדרת החרדים ואפלייתם.

גם השר דרעי נדרש לנושא והורה לצוות משרדו לבדוק האם מבחינה משפטית סגירת הגינות בפני כלל הציבור אפשרית, וכעת, לאחר שיחה עם ראש עיריית גבעת, סוכם על הפתרון המשולב - הן פתיחת הגינות לכלל האזרחים והן הקמת 9 גינות חדשות בבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר