תלויים בבג"צ

דרעי וגפני ביקשו להתנתק מאיומי ליצמן; נתניהו לא הסכים

השר דרעי וח"כ גפני הציעו לראש המשלה לאשר את חוק הגיוס מעל ראשו של יעקב ליצמן. רה"מ דחה את ההצעה. ראשי המפלגות סיכמו על תאריך בחירות במידה ובג"צ לא יאשר דחייה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ודרעי (ארכיון. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות סיכמו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי במידה ושופטי בג"צ לא יאפשרו את הדחייה באישור חוק הגיוס, הרי שהכנסת תפוזר בחודש תשרי, תחילת שנת תשע"ט, והבחירות יתקיימו חודשים לאחר מכן בחודש טבת תשע"ט.

על פי הדיווח של העיתונאי שמעון ברייטקופף בעיתון 'משפחה', במהלך ישיבת ראשי הקואליציה, הציע יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט הצעה שהייתה מוסכמת על הנוכחים בחדר: "נבקש דחייה מבג"ץ. אם לא נקבל דחייה, נלך לבחירות מיד. אם הדחייה תאושר, עד תחילת ספטמבר החרדים יודיעו אם הם מצליחים לחיות עם החוק המוצע. אם נראה שהם לא יכולים, נסכם כאן שמיד בפתיחת מושב החורף, נעביר הצעת חוק לפיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות בינואר".

כאמור, החרדים ורה"מ הסכימו להצעה, ובימים אלו נערכים להגיש את הבקשה לדחייה לשופטי בג"צ, בתקווה שיאשרו את הבקשה.

עוד דווח בעיתון, כי במהלך הפגישה, התנערו השר אריה דרעי וח"כ משה גפני מהתנהלות ליצמן, אך נתניהו לא קיבל זאת: "בוא נלך על החוק כמו שהוא. אנחנו איתך גם אם הם (החסידים) פורשים. יש לנו גיבוי מלא של גדולי התורה. נחזיק ממשלה של 62 עד לסוף הקדנציה".

נתניהו הגיב: "תנסו להסתדר בינכם. אם זה תלוי בי, אני מעביר את חוק הגיוס עוד לפני הפגרה או הולך לבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר